

Administrativ assistent deltid till Guy Carpenter
Studerar du och vill få möjlighet att arbeta deltid i en administrativ roll på en utvecklande och internationell arbetsplats? Trivs du med att stötta andra, har erfarenhet inom Excel och ett intresse för siffror? Guy Carpenter söker nu en administrativ assistent till deras team i Stockholm. Välkommen med din ansökan!
Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på 50 % tillsvidare. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget.
Om företagetGuy Carpenter är en ledande lösningsleverantör till försäkringsbranschen och de arbetar med att utforma och leverera strategier och lösningar inom återförsäkring samt upphandla återförsäkringsprogram. Guy Carpenters kunder är försäkringsbolag på den nordiska och baltiska marknaden. De erbjuder en kombination av mäklarexpertis, rådgivning och analys för att hjälpa deras kunder nå goda resultat. Guy Carpenter har varit verksamma i mer än 95 år och är idag ett globalt företag med över 2500 anställda.
På kontoret i Stockholm sitter idag 30 kollegor där kulturen och stämningen präglas av gemenskap och engagemang. Du kommer du tillhöra teamet Client Supporter Services som består av 5 engagerade och drivna medarbetare. Guy Carpenters Client support services-team navigerar i komplexiteten i rapportering och redovisning av återförsäkringstäckning.
I rollen som administrativ assistent på Guy Carpenter kommer du att tillhandahålla service internt mot kollegor som berör återförsäkringskontrakt, kundrelationer och återförsäkringsmarknaden. Du kommer framför allt samla in skicka ut information för marknad och kunder, sammanställa underlag i Excel och PDF:er samt uppdatera system och applikationer.. Vidare kommer du att stötta dina kollegor i distribuering samt uppföljning av skadekrav, in-och utbetalningar samt cashmanagement.
Utöver de dagliga/veckovisa arbetsuppgifterna kommer du supportera för månatliga processer vilka är utlåtande till marknader/kunder (ut- och inbetalningar av premier och skador). Övergripande arbetsuppgifter:
* Tillhandahålla service mot kollegor vad gäller administrativ stöttning
* Hantera information till och från kunder, sammanställa underlag och uppdatera system
* Stötta kollegor i distribuering samt uppföljning av skadekrav, in- och utbetalningar samt cashmanagement.
* Delta i månatliga processer såsom ut- och inbetalningar av premier och skador
* Mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
* Goda kunskaper i Excel
* Arbetserfarenhet inom administration, försäkring eller ekonomi
* Meriterande med intresse för att arbeta med siffror och analysera förändringar
För att passa i rollen som Client support services ser vi att du är en ansvarstagande person som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och att dessa blir slutförda i tid. Därtill ser vi att du är en strukturerad person som har förmågan att planera och utföra ditt arbete noggrant med högsta kvalitetstänk. Då du kommer ha många kontaktytor såväl externt som internt är du en kommunikativ och socialt säker person som trivs att samarbeta med andra. Slutligen ser vi att du är en flexibel person som har förmågan att prioritera och anpassa dina arbetsuppgifter utefter förändringar.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.