Accounts receivable- och Credit collection specialist

Accounts receivable- och Credit collection specialist

Vill du vara en del av ett företag som nyligen blev utsedda till topp 10 tillväxtföretag av Financial Times? Vill du även vara en del av ett start-up trots flera tusen anställda? Här erbjuds du möjligheten att arbeta i komplexa ekonomiska flöden och samtidigt vara med på en tillväxtresa med stora utvecklingsmöjligheter!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget

Företaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg.

Arbetsuppgifter

I rollen som AR specialist kommer dina primära arbetsuppgifter vara arbeta med AR och Credit Collection. Du kommer att arbeta med kontantindrivningar för utstående fodringar/skulder samt att tillhandahålla kontantinsamlingsprognoser och utifrån detta göra justeringar. Vidare arbetare du med kontoavstämningar och daglig bokföring av kontakter till kundreskontrasystemet och faktureringssystem, samt veckovisa sammanställningar och gäldenärsrapporter till Credit Managers samt Sales. Vidare arbetar du med förberedelse av inlagor till inkassobyråer samt advokater ansvarar även för att säkerställa utförande i enlighet med företagets kreditpolicys.

I denna roll kommer du att tillhöra AR- och Collectionteamet om 14 personer och du arbetar primärt mot UK:s marknad med kunder från världen över. Det är en bred roll med många kontaktytor, där du utöver nära kontakt med företagets kunder även arbetar i nära samarbete med Sales och Billing.

Koncernen består av flertalet företag tillhörande olika legala entiteter, vilket skapar komplexa ekonomiflöden som ständigt utvecklas i takt med företagets tillväxt. Utöver det dagliga operativa arbetet kommer du därmed även att arbeta med proaktivt förbättringsarbete, där du ansvarar över att driva förändringsprojekt samt implementera effektiviseringsarbete.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll, meriterande med erfarenhet av arbete mot internationella kunder
* Grundläggande förståelse för bokföringsprocessen, kundreskontra samt kontoavstämningar.
* Goda kunskaper in Office-programmen, primärt Excel
* Goda kunskaper i Engelska i såväl tal som skrift

För att trivas i den här tjänsten är det viktigt att du är en noggrann, detaljorienterad och analytisk person som månar om att arbetsuppgifterna utförs med kvalitet. Du har en god struktur i ditt arbete och kan enkelt prioritera rätt. I den här rollen kommer du arbeta i team samt ha kontakt med andra delar av organisationen och därför är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Det är en positiv arbetskultur inom företaget och vi ser därför gärna att du är en glad, lösningsorienterad person som ser möjligheter. Du trivs en växande och snabb miljö som förändras dagligen och kan enkelt koordinera dig fram samt hitta svar på frågor som inte alltid är givna.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Stockholm, Kungsholmen. Hybrid.
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Credit controller, Credit Collection, kredit, kredithanläggare, kundreskontra, AR, Accounts Receivable, Excel, kundkontakt, kredithantering, internationella kunder, telekom, excel

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 10 mars 2023 (34 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.