

Account Manager till B2B IT-Partner
Är du en säljare ut i fingerspetsarna och vill kombinera försäljning med ditt intresse för tjänster och produkter inom IT? Vill du vara med på en tillväxtresa och utvecklas i högt tempo på ett innovativt företag? Läs vidare nedan!
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos B2B IT-Partner.
Om företagetB2B IT-Partner är en återförsäljare av IT till företag. De grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i branschen. De är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. De erbjuder sina kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. B2B IT-Partner är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med deras marknadserbjudande.
Hos B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. De som arbetar där tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt tillsammans på och utanför jobbet.
I rollen som Account Manager på B2B är du ytterst affärsansvarig för kunden, leveransen och lönsamheten i din portfölj. Ditt huvudansvar att skapa och göra affärer med nya och befintliga kunder i din portfölj. Du letar upp potentiella kunder, skapar nya kontakter och säljer B2B’s lösningar inom produkter och tjänster enligt kundens specifika behov.
I tjänsten arbetar du tätt tillsammans med kollegor på övriga avdelningar inom Advanced Solution (leveransavdelningen) och säljavdelningen för att på bästa sätt presentera de lösningar som kunden behöver. Som Account Manager behöver du vara innovativ och våga utmana kunden genom att ge nya perspektiv och lösningar.
* Minst 2 års erfarenhet av försäljning
* En god förståelse för företagsekonomi
* Erfarenhet av att arbeta med uppsökande kontakt mot kunder
* Ett intresse för IT branschen
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, båda i tal och i skrift
Utöver ovannämnda krav så ska du ha en passion och brinna för försäljning. Du är van att ta ett stort eget ansvar, är flexibel i din arbetsroll och räds inte för ett högt arbetstempo. Du drivs av att skapa och upprätthålla goda kundrelationer och är duktig på att ta initiativ till att utöka ditt nätverk. Du har lätt för att lyssna samt samarbeta med andra människor och är affärsmässig i dina relationer. Slutligen är du prestationsinriktad, trivs med att arbeta mot mål.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Grundlön + provision
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.