

1st Line Support / Helpdesk / Teknisk Support till TietoEVRY
Är du i början av din karriär och vill arbeta i en support inom IT? Har du en god känsla för service tillsammans med ett brinnande intresse för teknik och IT? Då kan tjänsten som 1st Line Support hos TietoEVRY, en av Nordens största IT-leverantörer, vara något för dig!
Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på TietoEVRY i Stockholm med goda möjligheter till överrekrytering på sikt. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det finns god möjlighet att TietoEVRY har möjlighet att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och TietoEVRY en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetTietoEVRY är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.
ArbetsuppgifterI rollen som 1st Line Support blir du en del av ett sammansvetsat team som kommer att sitta tillsammans på kontoret i Värtahamnen. Här arbetar du i ett stort projekt och supporterar de ärenden som kommer in tillsammans med dina kompetenta kollegor. Du kommer ansvara för att ta in och lösa kundens IT-relaterade problem på ett lugnt och metodiskt sätt i en kundtjänstliknande helpdesk.
Du behöver vara flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom IT/teknik för att på så sätt hantera mer komplexa ärenden och hitta lösningar. De ärenden som du hanterar i supporten är kopplade till mjukvara, hårdvara samt kringutrustning vilket innebär felsökning i karaktär med en första linjes support / helpdesk.
Tjänsten passar dig som har ett IT- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta mer kundfokuserat, i ett team som arbetar mot gemensamma mål.
* Erfarenhet av 1st/2nd line support eller som Helpdesk
* Du har ett brett IT-intresse inom hård- och mjukvara
* Kunskap inom Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass.
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Övrigt:
Utdrag ur belastningsregistret kommer att behöva göras i samband med ansökan. Vi vill att du gör en sådan beställning via länk:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, mjukvara, hårdvara, ITIL, TietoEVRY, Windows, SLA, Stockholm
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.