

Key Account Manager - Offentlig Sektor
Blocket Jobb söker nu dig drivna Key Account Manager för en föräldraledighet med början våren/sommaren 2023. Du kommer att arbeta fokuserat inom vårt affärsområde Offentlig Sektor. Förutom att vara en del av en försäljningsorganisation med vind i seglet, kommer du att ingå i ett team om åtta personer där du dedikerat kommer arbeta med att utveckla din, såväl som Blockets affär till nästa nivå.
Vi är Blocket, Sveriges största och mest populära marknadsplats. Varje månad har vi cirka 12,3 miljoner aktiva användare, vilket i sin tur genererar 100 miljoner sessioner. Vi är stolta över vårt arbete att möjliggöra cirkulär ekonomi i Sverige och vårt bidrag till en positiv miljöpåverkan. Årligen sparar vi 800.000 ton växthusgaser.
Vi vill lyfta att Blockets tjänster är till för alla och likaså vår arbetsplats. Vi har en inkluderande kultur och ser mångfald som en stor del fördel för att skapa bra tjänster och kommunikation för våra användare som också är mångfaldiga.
Vill du få en inblick i Blockets värld? Kolla in oss på Instagram & LinkedIn !
Vad du kommer att göra
Som Key Account Manager hos oss blir ditt uppdrag att ansvara för en etablerad kundlåda med köpande KAM-kunder inom den offentliga sektorn. Med stor affärsmässighet, brinnande engagemang och med god struktur ansvarar du för dessa kunders och affärens fortsatta utveckling och tillväxt.
I rollen ingår det även att arbeta med utveckling av din säljprocess, du bidrar med nytänk till hur vi bäst utvecklar affären samt våra samarbeten med kund. Vi ser att du bidrar med positiv energi, idéer och förslag på aktiviteter, webinar och annat som bidrar till värde för kunden. Strategiskt långsiktigt arbete för att få fler kunder, förhandling samt upphandling av årsavtal är en viktig del av ditt arbete.
Du kommer att arbeta med försäljning och kundbearbetning genom hela säljprocessen i form av:
-
Budget- och kundansvar
-
Förhandling av årsavtal
-
Offentlig upphandling
-
Prospektering och bygga relationer med nya och befintliga kunder och kontaktpersoner
-
Aktivitetsansvar, du bokar dina egna möten
-
Försäljningsutveckling, konkurrentbevakning och analys
Vem är du?
Du är resultatfokuserad, strukturerad, datadriven och du kan det här med kommunikation. Då rollen till stor del kräver ett strategiskt tänkande och arbetssätt ser vi att du har en gedigen erfarenhet av försäljning och en mycket god affärsförståelse. Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandling och arbete mot offentlig sektor. Vi ser som en avgörande faktor att du har erfarenhet av att utveckla din egen kundbas, att du driver processen själv och har tagit din affär till nästa nivå. Som person tar du egna initiativ och du tar ett stort eget ansvar. Ditt engagemang är sådant som smittar av sig och du är en mästare på att se och presentera lösningar. Du är trygg och förtroendeingivande och du delar med dig för att hjälpa andra.
Bakgrund/skills
-
Dokumenterat lång erfarenhet av att utveckla kundrelationer
-
Gedigen erfarenhet av strategiska möten
-
God erfarenhet av att bearbeta ledningsgrupper/C-Level
-
Flytande Engelska och Svenska
Hej från din blivande chef!
Mimmi heter jag och har arbetat inom försäljning och som ledare i många år. Jag älskar att bygga team och jag är övertygad om att en öppen och uppmuntrande kultur är helt avgörande för att bli ett vinnande sådant, och även för att du ska lyckas bäst som individ.
För mig som ledare står förtroende högst upp på listan. Jag kommer att göra mitt bästa för att förtjäna ditt, och jag hoppas att du kommer med samma inställning, för då lär vi fungera bra tillsammans! Som person är jag positiv och tydlig och det är viktigt för mig att du alltid vet vart du har mig. Jag lyssnar gärna på problem men jag pratar hellre om lösningar.
Vi har stora visioner och höga ambitioner för vårt redan så framgångsrika KAM-team. Vi står inför en spännande tid full av förändring och vi är på en otrolig tillväxtresa där det är omöjligt att se annat än uppåt och framåt. Du kan säkert själv lista ut vilken typ av person du behöver vara för att trivas med det!
Jag gillar när det går undan och det är en av anledningarna till varför jag trivs så bra på Blocket. Här finns så många kunniga människor som med stort engagemang arbetar hårt för att få vår affär att växa, och framförallt att hela tiden utvecklas. Det känns verkligen som att vi bara är i Början på något stort.
Är du vår nästa Blocketeer?
Vi ser i så fall fram emot att höra från dig. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Du är jättevälkommen att höra av dig till Talent Acquisition Partner Agnes Novrin på agnes.novrin@schibsted.com eller på +46730452486 eller till Head Of Sales Operation Mimmi Holm på mimmi.holm@schibsted.com
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Om arbetsgivaren
Från lokal prylmarknad i Skåne 1996 har Blocket-konceptet exporterats till mer än 40 andra länder - idag är Blocket, som ägs av mediekoncernen Schibsted, Sveriges största marknadsplats på nätet. Här finns dagligen cirka 600 000 saker, fordon, jobb och bostäder som annonseras ut och upptäcks av 5 miljoner besökare varje vecka. Värdet av alla annonser 2018 var 714 miljarder kronor vilket motsvarar cirka 15 procent av Sveriges BNP. Tack vare begagnathandeln på Blocket kan 0,8 miljoner ton växthusgaser undvikas varje år. Det motsvarar som om Stockholm stads vägar stod tomma i cirka ett år. Cirka 240 medarbetare jobbar på Blocket vars kontor finns i centrala Stockholm. Tillsammans brinner vi för begagnathandel, miljön och att vidareutveckla Blocket - en av landets största sajter. Vi är stolta miljöhjältar och trivs med varandra. Läs mer om oss på vår karriärsida.