

HR Generalist med ansvar för internkommunikation
HR Generalist med ansvar för internkommunikation
Drivs du av ett verksamhetsnära HR-arbete i tätt samarbete med chefer och medarbetare? Vill du jobba i ett värderingsstyrt och familjeägt företag? Då kan du vara vår nya HR Generalist!
Om rollen:
I denna roll jobbar du primärt med att stötta och coacha chefer och medarbetare inom alla HR- relaterade områden såsom rekrytering, lönesättning, statistik, rapporter, arbetsrätt, MBL-förhandlingar
och avslut.
Du ingår i ledningsgruppen för Operations och kommer att driva och utveckla personalfrågorna inom verksamheten och ansvarar för företagets HR-administration.
Du är den som representerar företaget hos de flesta av våra samarbetspartners.
I rollen ingår även ansvar för internkommunikation, såsom uppdatering av information på intranät, eventuella utskick, planering av interna större möten, events med mera. Visst stöd till andra avdelningar kan också förekomma. Till exempel planering av större kundmöten tillsammans med marknadsavdelningen och administrativt stöd.
Din bakgrund:
Du har ca fem års bred erfarenhet inom HR. Du trivs i en roll där du är ett viktigt stöd för organisationens chefer, både i deras dagliga arbete samt i deras egen utveckling. Vidare har du troligen arbetat i en värderingsstyrd organisation med både kollektivanställda och tjänstemän. Du har en akademisk examen eller motsvarande erfarenhet genom din arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver obehindrat på både engelska och svenska.
Din personlighet:
Du gillar att jobba verksamhetsnära och motiveras av ett nära samarbete och dialog med medarbetare, chefer och ledningsgrupp. Du har lätt för att förstå vad som är viktigt för verksamheten utifrån ett affärsperspektiv och på så sätt säkerställa att det rätta administrativa stödet finns på plats och används på bästa sätt. Du lyssnar, är analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du är kommunikativ, proaktiv, självgående och har hög integritet. Vi söker dig som är prestigelös och inte tvekar att rycka in och stötta där verksamheten behöver dig
Beckers värderingar: Kundfokus, tillit & integritet, laganda samt förmåga att skapa och anpassa är något som stämmer väl in på dig.
Vi ser fram emot att få din ansökan snarast möjligt då vi kommer att börja kalla till intervjuer fortlöpande.
Din CV och personliga brev skickas till hr.sweden@beckers-group.com, märk din ansökan med "Ansökan HR Generalist"
Drivs du av ett verksamhetsnära HR-arbete i tätt samarbete med chefer och medarbetare? Vill du jobba i ett värderingsstyrt och familjeägt företag? Då kan du vara vår nya HR Generalist!
Om rollen:
I denna roll jobbar du primärt med att stötta och coacha chefer och medarbetare inom alla HR- relaterade områden såsom rekrytering, lönesättning, statistik, rapporter, arbetsrätt, MBL-förhandlingar
och avslut.
Du ingår i ledningsgruppen för Operations och kommer att driva och utveckla personalfrågorna inom verksamheten och ansvarar för företagets HR-administration.
Du är den som representerar företaget hos de flesta av våra samarbetspartners.
I rollen ingår även ansvar för internkommunikation, såsom uppdatering av information på intranät, eventuella utskick, planering av interna större möten, events med mera. Visst stöd till andra avdelningar kan också förekomma. Till exempel planering av större kundmöten tillsammans med marknadsavdelningen och administrativt stöd.
Din bakgrund:
Du har ca fem års bred erfarenhet inom HR. Du trivs i en roll där du är ett viktigt stöd för organisationens chefer, både i deras dagliga arbete samt i deras egen utveckling. Vidare har du troligen arbetat i en värderingsstyrd organisation med både kollektivanställda och tjänstemän. Du har en akademisk examen eller motsvarande erfarenhet genom din arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver obehindrat på både engelska och svenska.
Din personlighet:
Du gillar att jobba verksamhetsnära och motiveras av ett nära samarbete och dialog med medarbetare, chefer och ledningsgrupp. Du har lätt för att förstå vad som är viktigt för verksamheten utifrån ett affärsperspektiv och på så sätt säkerställa att det rätta administrativa stödet finns på plats och används på bästa sätt. Du lyssnar, är analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du är kommunikativ, proaktiv, självgående och har hög integritet. Vi söker dig som är prestigelös och inte tvekar att rycka in och stötta där verksamheten behöver dig
Beckers värderingar: Kundfokus, tillit & integritet, laganda samt förmåga att skapa och anpassa är något som stämmer väl in på dig.
Vi ser fram emot att få din ansökan snarast möjligt då vi kommer att börja kalla till intervjuer fortlöpande.
Din CV och personliga brev skickas till hr.sweden@beckers-group.com, märk din ansökan med "Ansökan HR Generalist"
Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Sista ansökningsdag
13 juli 2023 (41 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Beckers Group med sina hundraåriga rötter i Sverige, är ett världsledande företag som utvecklar, producerar och säljer färg för industriell användning. Beckers Group är familjeägt, med varm företagskultur i en global och innovativ miljö. Vi håller till alldeles invid tågstationen i Märsta.