Hoppa till innehåll
Bavaria logotyp

Bavaria söker Business Controller

Ansök nu
Vill du vara en nyckelspelare i ett framgångsrikt företag i en snabbrörlig bransch? Är du ödmjuk och tror på, precis som oss, att respekt, ärlighet och nytänkande är grunden för en fungerande verksamhet?

Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

Nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa, i en avslappnad men professionell företagskultur där driv och engagemang ger mycket tillbaka. Ta chansen och bli en del av vårt härliga team!

Rollen
Som Business Controller hos Bavaria kommer du ha ansvar för verksamhetens ekonomiska styrning genom uppföljning och analys, framtagning av verktyg, uppföljning av resultat, i syfte att öka företagets lönsamhet.

Du kommer vara en del av den operativa styrningen av affären för både bilmarknad och servicemarknad och arbeta nära bolagets chefer och ledningsgruppens medlemmar. Rollen ingår i ekonomifunktionen och rapporterar till Business Development & Controlling manager med placering i Stockholm, Kista.

Dina ansvarsområden omfattar mål- och prognosarbete, analys av bokslut, intern rapportering, lönsamhetsuppföljningar, kontinuerligt arbete med förbättringar av processer och systemstöd. I rollen ingår att säkra lönsam tillväxt genom att proaktivt tillhandahålla rätt beslutsstöd genom god förståelse av verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
  • Ansvara för, och driva, samt utveckla Bavarias finansiella planering i form av mål- och prognosarbete, analys och affärssimuleringar
  • Rapportering på månadsbasis till koncernledning, bolagsledning samt internt, ex. managementrapporter och månadsanalyser
  • I bokslut ansvara för att analysera, rapportera, kommentera samt kvalitetssäkra och beskriva konsekvenser i nära samarbete med redovisningsteamet.
  • Aktivt stödja och utbilda verksamheten om lönsamhet, finansiella processer och värdekedjan inom Bavaria och Hedin Mobility Group
  • Tillsammans med koncernen vara delaktig i utveckling av interna processer, rutiner och verktyg för finansiell uppföljning, ex BI-system
  • Vara en business partner till organisationens chefer och tillhandahålla beslutsstöd och analyser inom våra olika affärsområden, ex. bilmarknad och servicemarknad



Erfarenhet & profil
Som person är du analytisk, noggrann utan att tappa överblicken, har ett eget driv samt vilja att utveckla och förbättra processer och arbetsmetoder för hela teamet. Du har en naturlig förmåga att förvandla analys till handling. Du har en pedagogisk förmåga och en personlighet som känner sig bekväm med olika människotyper och situationer, ett konsultativt förhållningssätt och en positiv inställning samt trivs med att arbeta i en organisation som präglas av förändring och snabbt tempo.

Du kan även hantera och analysera stora datamängder samt förstå och förklara komplexa samband.

Vi söker dig som har
  • Akademisk examen inom ekonomi, gärna ekonomistyrning
  • Några års erfarenhet från jobb som controller eller annat analytiskt arbete
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet och speciellt Excel
  • Mycket bra svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i Engelska såväl tal som skrift
  • Erfarenhet från bilbranschen, större affärssystem samt BI-system, ex Power BI, är meriterande
Om du blir en del av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;
  • Arbete med ett av världens starkaste varumärke med spännande och högkvalitativa produkter.
  • Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
  • Goda karriärmöjligheter i en utvecklande miljö av kunniga och engagerade medarbetare i en mycket stark och expansiv koncern.
  • Bra personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatt m.m.
Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående och intervjuer kommer hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 15:e oktober. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Seling på email joakim.seling@bavariabil.se eller telefon 076-254 26 60.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: BMW, MINI, Business Analyst
Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
14 nov. 2023 (51 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

Vi har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne och Lillestrøm.

Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group som även har verksamhet i Norge och Schweiz samt Hedin Performance Cars (Porsche) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW).

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare