Customer Care Representative till Schneider Electric

Customer Care Representative till Schneider Electric

Gillar du att ha varierande arbetsuppgifter, ett stort kontaktnät på arbetet, vara problemlösaren man vänder sig till? Då har vi jobbet för dig!

Om tjänsten
I denna roll kommer du att fungera som en första kontaktpunkt för både interna och externa kunder avseende kommersiella- och logistiska frågor. Du kommer att arbeta med att upprätthålla kontakten mellan kunder, teknisk support och efterförsäljning. Du kommer huvudsakligen att få stödja kunder i frågor före försäljning, hantera diverse kundklagomål och följa upp dessa tills det att man nått en lösning.

I din roll som Customer Care Representative kommer dina huvudsaklige arbetsuppgifter innebära:
  • Vara en första kontaktpunkt för interna och externa kunder
  • Stödja kunder i problemorienterade frågor
  • Hantera kundklagomål - registrera och följa upp dessa
  • Upprätthålla kontakten mellan kunder, teknisk support och efterförsäljning
  • Proaktivt interagera med kunder och Supply Chain rörande orderhantering och uppföljning
  • Registrera alla kundinteraktioner i CRM-system och SAP
Tjänsten som Customer Care Representative är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget sträcker sig 3-6 månader med stora möjligheter till förlängning. Kontoret är beläget i Solna och arbetstiderna är förlagda mellan 08.00-17.00.

Om dig
Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande, kundorienterad och samarbetsinriktad lagspelare med arbetslivserfarenhet från liknande tjänst. Rollen innebär mycket intern och extern kommunikation. Därför vi ser att du är en god lyssnare, tydlig kommunikatör och stark relationsbyggare. Vi tror även att du har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, logistik eller liknande och minst 2-3 års relevant arbetserfarenhet i en (teknisk) kundtjänstmiljö.

Vidare ser vi att du är en problemlösare. Då utmaningen ligger i att komma överens med kunden på ett sätt som bevarar relationen och främjar våra intressen. Därför bör du kunna erbjuda kreativa lösningar som gör båda parter nöjda.

Viktigt för tjänsten är:
  • Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska
  • God kunskap i Officepaketet
  • Relevant arbetslivserfarenhet
  • Förmågan att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
  • Kunskap/erfarenhet av SAP & Salesforce är meriterande
Om Schneider Electric
Schneider Electric är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos oss är hållbarhet ledordet. Med vår 180-årig historia och djupa rötter i energisektorn omformar vi idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över.

Kontaktuppgifter:
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare deni.ilic@adecco.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 30 jan 2023 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.