Administratör till inköpsavdelningen hos svensk bank sökes

Administratör till inköpsavdelningen hos svensk bank sökes

Vi söker en driven och service-minded Leverantörs- och kontraktsadministratör som gillar att jobba i en ständigt föränderlig miljö.

Syftet med denna roll är att säkerställa compliance till inköpsprocess, inköpskanaler, policies, leverantörer och kontrakt för att skapa det mervärde som en inköpsavdelning ska leverera. Rollen ska stötta kontraktsägare i sitt dagliga arbete med att hantera alla sina kontrakt och därmed kvalitetssäkra bankens arbete gentemot våra leverantörer.

Om arbetet
  • Lära dig hela inköpsprocessen inom banken och hur du strukturerat jobbar med att minimera risk för banken för nya samt befintliga leverantörsrelationer
  • Visa dina färdigheter inom 1st line support kring bankens leverantörs och kontraktshantering
  • Jobba nära och samarbeta med kontraktsägare och berörda stakeholders för att säkerställa compliance till bankens interna och externa regelverk
  • Administrera och underhålla de supporterande verktyg inköpsavdelningen har kring kontraktshantering
  • Aktivt föreslå förbättringar av vårt dagliga arbete och möjlighet att vara delaktig i vidareutveckling av våra stödsystem inom inköp
  • Ta fram rapporter vid behov och föreslå åtgärder
Ansvar och arbetsuppgifter:
  • har en hög servicenivå, kundnöjdhet och effektivitet som utgångspunkt i alla kundkontakter (internt såväl som externt)
  • hantera 1st line support via primärt support tickets och mejl
  • löser kundens primära behov och förmedlar mer komplexa ärenden till rätt kompetens
  • administrera kontraktshanteringssystemet inom Inköpsavdelningen
  • hantera "spot-buy" (inköp av produkt/tjänst kännetecknat av låg spend, låg risk där banken inte har något befintligt kontrakt)
  • utbilda och informera användare vid behov allteftersom man lär sig systemet och inköpsprocessen
  • har alltid bankens vision, syfte och värderingar - enkel, öppen och omtänksam - som utgångspunkt
Krav
  • Gärna upp till två års erfarenhet inom kundservice/Back Office
  • Lösningsorienterad - tar sig an uppgifter på ett strukturerat sätt
  • Relationsbyggare - tycker om att interagera med intressenter inom organisationen eller externt
  • Har starkt driv - är inte beroende av att allt är väl definierat utan ser till att saker blir gjorda med bra kvalitet och effektivitet (självledarskap)
  • God kommunikatör - känner sig trygg i att hålla i möten och är inte rädd att driva diskussioner
  • Behärskar svenska och engelska flytande (muntligt och skriftligt)
  • Tidigare erfarenhet av utveckling och test av system meriterande
  • Erfarenhet av att kunna läsa och förstå kontrakt
  • Grundläggande IT kunskaper
Bli en del av vårt glada team som kännetecknas av hög team spirit och focus på service till våra stakeholders. För teamet är självledarskap en viktig komponent samt att vi tillsammans hjälper varandra framåt att växa. Om du trivs i ett öppen och inkluderande miljö där du får jobba i tillsammans i ett mindre team så är detta ett uppdrag för dig!

Kontakt
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare via emma.berglund@adecco.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 17 feb 2023 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.