Hoppa till innehåll
Adda logotyp

Upphandlare till Adda Inköpscentral

Publiceringsdatum
30 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Vill du hjälpa oss med vårt uppdrag att hjälpa offentlig sektor med strategisk försörjning av varor, tjänster och kompetens, så att vi står bättre rustade att leverera framtidens välfärd?

Till kategorigruppen Fastighetsförvaltning söker vi dig som tycker att offentlig upphandling både är roligt men också att det gör skillnad. Ser du nyfiket på hur du kan bygga en ramavtalsupphandling som kommer flera till nytta och har du också tankar om och viljan att utveckla denna typ av upphandlingar - är du den vi söker!

Om tjänsten
Som upphandlare hos oss kommer du vara med och upphandla avtal inom både tjänster och varor i kategorigrupp Fastighetsförvaltning. Tjänsten innebär planering och framdrift av upphandlingar mot uppsatta mål och tidplaner.

Du kommer arbeta med offentlig upphandling inom kategorigruppens olika varu- och tjänsteområden på både nationell och regional nivå och du ingå i det kategoriteam som tar fram och förvaltar kategorigruppens avtal där du bidrar till affärsutvecklingen av kategorigruppen.

Kategorigrupp Fastighetsförvaltning består av följande kategorier och exempel på ramavtal.
  • Fastighetsnära varor - tex järnhandelsvaror, storköksutrustning
  • Fastighetsnära tjänster - tex dryckesautomater, bevaknings och larmcentraltjänster
  • Förbrukning - tex hygien och städmaterial, kontorsmaterial
  • Kläder - yrkeskläder och yrkesskor
  • Livsmedel - livsmedel i krisberedskap
Kvalifikationer och erfarenhet
  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik eller ingenjörsämnen alternativt inom upphandling eller inköp.
  • Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat upphandlings/inköpsarbete, samordnade upphandlingar samt god kännedom om LOU.
  • Erfarenhet av direkt kundkontakt från tex butik, restaurang eller liknande marknadsplats.
Förmågor och färdigheter
För att lyckas i ditt arbete bör du vara en skicklig relationsskapare som levererar i tid. Du är engagerad och drivande i ditt arbete. Du tycker om att driva nya initiativ inom och utanför ramarna för ditt eget arbete och söker självständigt upp nya utmaningar inom arbetet för att utmanas och utvecklas.

Du har god kännedom om förutsättningar som skapar förtroende och goda affärer i sammanhang med många interna och externa kunder och du har förmågan att skapa ett affärsmässigt resultat för såväl Adda som för kunden.

För att trivas på Adda tycker du om att bidra med dina erfarenheter och kunskaper. Du är inte rädd att fråga, är lösningsorienterad och serviceinriktad.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella Lundin, gabriella.lundin@adda.se

Sista ansökningsdag är 17 juni. Vi ser fram emot din ansökan!

Om Adda
Adda är ett företag inom SKR som erbjuder tjänster och produkter inom digitalisering, strategisk försörjning och kompetensutveckling. Vi skickliggör våra kunder genom att utveckla kompetens och förmåga att ställa om. Det ger hela välfärden möjlighet att spara både tid och pengar. Adda har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på www.adda.se
Adda logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 juni 2024 (2 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adda ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt en majoritet av Sveriges kommuner - som också utgör våra kunder. Vårt uppdrag är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda strategiskt stöd inom inköp och HR.

Med vår verksamhet vill vi förenkla vardagen för våra kunder, frigöra resurser och bidra till en hållbar utveckling inom den offentliga verksamheten.