Hoppa till innehåll
Adda logotyp

Adda söker dig som vill stötta våra kunder

Sista ansökningsdag
16 oktober 2024 (19 dagar kvar)
Publiceringsdatum
25 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Är du redo att göra skillnad i offentlig sektor och bidra till framtidens välfärd? Vi söker nu två engagerade som kundstöd som kommer jobba inom vår kategori fastighetsförvaltning. Om du har ett intresse för offentlig upphandling och vill vara en del av en organisation som arbetar strategiskt för att skapa värde, då är detta rätt möjlighet för dig!


Om tjänsten
Du kommer att bistå våra kunder i samband med avrop från våra ramavtal och tjänster. Din roll innebär både att vårda relationer med befintliga kunder och att aktivt söka nya affärsmöjligheter. Du fungerar som en guide för kunderna, ger steg-för-steg-stöd i avrop från våra ramavtal och erbjuder hjälp med avtalstolkningar, villkor och inköpsbeslut.

Vi ser även att du spelar en aktiv roll i att utveckla både våra team och våra avtal. Som en del av tjänsten ingår schemalagd first-line support (10 tim/vecka) där du tillsammans med kollegor ger övergripande kundstöd via telefon och e-post inom hela Inköpcentralens utbud.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Samla kundinsikter genom möten, aktiviteter och enkäter samt förmedla dessa till kategorigruppen.
  • Analysera kundens behov och få fram synergier i våra erbjudanden.
  • Paketera våra erbjudanden med fokus på kundnytta.
  • Delta aktivt i kategorigruppens arbete och bidra till kunskapsutbytet inom och mellan kategorigrupper.
  • Ge stöd vid förfrågningsunderlag (FKU) och avrop samt assistera i avtalstolkningar.
  • Matcha kundens behov med våra ramavtal.
  • Upprätta och förvalta avropsvägledning i samarbete med upphandlare.
Kategorigrupp Fastighetsförvaltning omfattar flera områden; fastighetsnära varor- och tjänster, förbrukning, skydds- och yrkeskläder och livsmedel med tillhörande ramavtal.

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, upphandling eller inköp. Du kan ha några års erfarenhet från både leverantörs- och beställarsidan och bör ha arbetat direkt med kundkontakt, exempelvis i butik, restaurang eller på en marknadsplats. Erfarenhet av kvalificerade affärsanalyser och offentlig upphandling är något vi ser att du också har med dig.

Förmågor och färdigheter
Du är en kommunikativ och relationsskapande person med förmåga att arbeta självständigt. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett strukturerat sätt, samtidigt som du är kreativ och strategisk i ditt förhållningssätt. Din kundorientering, flexibilitet och lösningsfokuserade inställning gör att du är väl rustad för att skapa affärsmässiga resultat för både Adda och våra kunder. Du har modet att söka klarhet genom att ställa frågor, både till kollegor internt och till de som använder våra ramavtal.

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kategorigruppchef Gabriella Lundin gabriella.lundin@adda.se,

Sista ansökningsdag är 16 oktober Vi ser fram emot din ansökan!

Om Adda
Adda är en del av SKR och erbjuder tjänster och produkter inom digitalisering, strategisk försörjning och kompetensutveckling. Genom att stärka våra kunders kompetens och omställningsförmåga bidrar vi till en effektivare välfärd som sparar både tid och resurser. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på www.adda.se
Adda logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 oktober 2024 (19 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adda ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt en majoritet av Sveriges kommuner - som också utgör våra kunder. Vårt uppdrag är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda strategiskt stöd inom inköp och HR.

Med vår verksamhet vill vi förenkla vardagen för våra kunder, frigöra resurser och bidra till en hållbar utveckling inom den offentliga verksamheten.