Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Verksamhetschef till Assistansporten

Publiceringsdatum
13 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du redo för en ny utmaning och vill använda din kompetens för att förbättra vården och faktiskt göra skillnad? Då är detta din chans att göra det! Assistansporten söker nu en ny Verksamhetschef till deras verksamhet i Haninge. Din väg till en meningsfull karriär börjar här - ansök idag då vi tillämpar löpande urval.



Om tjänsten

Assistansporten grundades 2013 i Haninge med målet att skapa en trygg och positiv upplevelse för den enskilda individen. Assistansportens mål är att varje människa ska få uppleva ett bra och rikt liv. Assistansporten arbetar med personlig assistans, hemtjänst, avlösning och ledsagning samt hushållsnära tjänster. Deras verksamhet utgår från människans olika behov, livsskeenden och livsförhållanden. Assistansportens ledord är kontinuitet, trygghet, delaktighet och omtanke.

I rollen som Verksamhetschef kommer du ha övergripande personalansvar över tjänstemän på din verksamhet. Rollen innebär också övergripande ansvar över kontakter med beställare, kunder, biståndshandläggare osv. Detta innebär en del resande i tjänsten för möten med kommuner. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen, utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.

Du erbjuds

  • Ledarskapsutbildningar för chefer
  • Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån
  • God löneutveckling
  • En växande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter


Arbetsuppgifter
  • Leda verksamheten och driva förändringar
  • Ansvar för budget, personal och arbetsmiljö
  • Rekrytering efter verksamhetens behov
  • Skapa starka relationer med sjukvården, myndigheter och andra intresseorganisationer
  • Kvalitetsuppföljning av verksamheten


Kvalifikationer
  • Har en avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område, ex. beteendevetare, socionom, sjuksköterska etc.
  • Har minst 3 års erfarenhet av personal, budget och arbetsmiljöansvar inom äldreomsorgen de senaste 7 åren.
  • Har flytande kunskaper inom svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Strategisk
  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 juli 2024 (52 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se