

VD-assistent till Svenska Träskyddsföreningen
Svenska Träskyddsföreningen är ett kompetenscentrum med syfte att tillvarata medlemsföretagens intressen genom utbildning, information och bevakning av branschfrågor. Här erbjuds du en varierande roll där du kommer arbeta nära organisationens medlemmar och samarbetspartners med syfte att sprida och utveckla användningen av trä i byggbranschen. Rollen passar dig som har en administrativ ådra och som vill bli en del av en organisation som värdesätter kunskap och kvalitet.
Om tjänsten
I rollen som VD-assistent hos Svenska Träskyddsföreningen ges du möjlighet till en bred roll i en spännande branschförening som verkar för företag som tillverkar och utvecklar trävaror. De behöver nu stötta upp med en VD-assistent, där arbetsuppgifterna och ansvarsområdet innefattar såväl administration, kommunikation och projektkoordinering.
Svenska Träskyddsföreningen består i dagsläget av 3 medarbetare, där du kommer att arbeta närmast VDn. Detta innebär att du till stor del kommer att arbeta självständigt, samtidigt som du kommer att ha många kontaktytor med externa parter.
Rollen består av fyra ansvarsområden, som du succesivt kommer att introduceras till:
- Chefsstöd: Erbjuda administrativt stöd till VD, innefattande att hantera kalendrar, boka möten, förbereda mötesunderlag samt skriva och redigera protokoll, korrespondens, presentationer och rapporter.
- Kommunikation: Skapa, implementera och övervaka kommunikationsstrategier för att öka föreningens synlighet och medlemsengagemang. Samt skriva och redigera innehåll för olika plattformar, inklusive hemsidan, sociala medier och tryckmaterial och samarbeta med reklambyråer och andra partners för att säkerställa material.
- Projektledning: Initiera, planera, genomföra och avsluta projekt som föreningen anförtrott genom att ansvara för tidsplaner, budgetar och resurshantering.
- Webbplatsansvar: Skapa och uppdatera innnehåll på föreningens hemsida (i Wordpress)
Kvalifikationer
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom exempelvis kommunikation, företagsadministration eller annat område som bedöms relevant
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från en assistentroll, företrädesvis på ledningsgruppsnivå och/eller inom en branschorganisation
- Har goda kunskaper och erfarenhet av MS Office samt Wordpress
- Har mycket goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter på såväl svenska som engelska
- Besitter ett stort intresse för hållbarhetsfrågor
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.