Hoppa till innehåll

Upphandlingsansvarig till LäkarLeasing!

Är du en positiv, driven och organiserad person? I sådana fall kan det här vara en roll för dig! Vi söker dig som vill arbeta med upphandling i en spännande bransch och har god samarbetsförmåga!



Om tjänsten

LäkarLeasing har funnits sedan 2005 och bemannar den svenska och norska sjukvården med läkare och sjuksköterskor. De arbetar för att erbjuda vårdpersonal goda villkor, en känsla av tillhörighet och en kontroll över sin arbetssituation för att skapa en hållbar och attraktiv arbetsmarknad inom sjukvården. Bolaget präglas av medarbetare med energi och driv, där alla medarbetare är med och bidrar till en god stämning. LäkarLeasing är ett ungt, sammansvetsat företag med stora ambitioner och en företagskultur utöver det vanliga!

En viktig del av LäkarLeasings verksamhet grundar sig i offentlig upphandling. Som upphandlingsansvarig är du drivande i bolagets anbudsprocess på den svenska och norska marknaden. Utöver anbudsförandet ansvarar du även för bolagets avtalshantering. I rollen hanteras cirka 8-10 upphandlingar i månaden och det kan röra sig om värden från några miljoner upp till några miljarder per upphandling.

Som person är det viktigt att du delar LäkarLeasings värdeord som är välvilja, engagemang och kvalitet.

Du erbjuds

  • Ett företag som präglas av en stark företagskultur där gemenskap, engagemang och entreprenörskap är något som tagit oss till där vi är idag
  • Ett marknadsledande företag i en kontinuerligt växande bransch där det finns en plan och stöd för din personliga utveckling


Arbetsuppgifter
  • Ansvarig för genomförande av anbudsprocessen i LäkarLeasings upphandlingar
  • Planera, driva och utvärdera det dagliga arbetet med upphandlingsprocessen
  • Dokumentera och rapportera löpande vid avvikelser, problem m.m. (klagomål, synpunkter eller observation)
  • Hålla i, delta och vara aktiv samt förberedd på interna och externa möten
  • Utforma arbetsverktyg som utvecklar och effektiviserar LäkarLeasings sätt att arbeta inom ansvarsområdet
  • Ansvara för att uppnå gemensamt uppsatta mål för upphandlingsavdelningen
  • Ansvara och leda kvalitetsarbetet inom upphandlingsområdet
  • Ansvara för att det systematiska kvalitetsarbetet genomförs i enlighet med upprättande styrdokument, lagar och föreskrifter
  • Ansvara för att förvalta bolagets kundavtal, innefattande exempelvis prisjusteringar, statistik, dokumentation, intern och extern kommunikation


Kvalifikationer
  • Har en eftergymnasial utbildning som rör offentlig upphandling
  • Har erfarenhet av att arbeta med upphandling och anbud
  • Arbetat minst två år som anbudslämnare eller upphandlare
  • Besitter god kunskap om LOU
  • Har mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift, samt grundläggande kunskaper i norska då språken ingår i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Tidigare erfarenhet inom bemanningsbranschen eller hälso- och sjukvården
  • Har en Juristexamen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Starka kommunikations- och förhandlingsfärdigheter
  • Är självgående och drivande i ditt eget arbete
  • God organisationsförmåga och förmåga att prioritera arbetsuppgifter
  • Högt fokus på kundservice och kvalitet
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Sista ansökningsdag
29 dec. 2023 (31 dagar kvar)
Yrkesroll
Typ av anställning

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se
http://www.academicwork.se

Fler jobb från samma arbetsgivare