Supporttekniker till Sveriges största statliga forskningsfinansiär!
Vi söker nu en passionerad supporttekniker som vill arbeta på en arbetsplats som verkligen gör skillnad! Hos vår kund kommer du inte bara att lösa tekniska problem - du kommer också att vara en del av en organisation som ligger i framkant av svensk forskning och innovation. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara med och skapa förutsättningar för Sveriges forskningsframgångar, tveka inte att söka denna spännande tjänst som supporttekniker!
Om tjänsten
Vår kund är Sveriges största statliga forskningsfinansiär, en organisation som stödjer forskning av högsta kvalitet inom alla vetenskapsområden. Här arbetar du i hjärtat av forskningsvärlden, där banbrytande idéer föds och utvecklas. Du kommer att vara en viktig kugge i maskineriet som gör att forskningen kan fortsätta driva samhället framåt.
Här blir du snabbt en självklar del av en inspirerande och dynamisk miljö, omgiven av engagerade kollegor som brinner för att forskning ska komma till nytta i samhället. Här värdesätts samarbete, men det finns även stort utrymme för självständigt arbete och personligt ansvar.
Du erbjuds
- Chansen att vara med och stötta forskning som bidrar till samhällsutveckling.
- Arbeta i en miljö där teknik och vetenskap möts, och där ditt arbete gör skillnad.
- En utvecklande roll där ingen dag är den andra lik.
Arbetsuppgifter
- Självständigt lösa problem som första linjens supporttekniker.
- Administrera konton, behörigheter och hantera konton via AD Basic och Entra ID.
- Arbeta med grundläggande funktioner i M365 och Intune.
- Förbereda och underhålla datorer (Windows 10 och 11) samt mobila enheter (iPhone och Samsung).
- Hantera VPN-anslutningar och teknisk utrustning i konferensrum.
Kvalifikationer
- Tidigare arbetat i en liknande roll inom first line-support.
- Du är van vid att arbeta med fileshare och kan grunderna i system som används för att dela filer och information.
- Erfarenhet av Active Directory.
- Grundläggande kunskap om VPN.
- Erfarenhet av hantering och support inom Microsoft365 och Intune.
- Erfarenhet av teknik i konferensrum
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Är lösningsorienterad och trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du vet när det är dags att eskalera ärenden till andra linjens support.
- Har ett starkt serviceinriktat mindset och förstår vikten av att hålla en hög servicenivå.
- Är van att arbeta i en varierande miljö och snabbt kan anpassa dig till nya tekniska utmaningar.
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.