Serviceinriktad student till KONES larmcentral på dagtid i Kista!

Serviceinriktad student till KONES larmcentral på dagtid i Kista!

Vill du göra skillnad i ditt arbete genom att säkerställa säkerhet för KONEs kunder? Vi utökar nu vår studentpool på deltid hos KONE där du kommer bemanna företagets larmcentral och ta emot felanmälningar. Här får du möjligheten att få in en fot på KONE som är ledande i Sverige inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. Läs mer nedan och ansök redan idag, då vi går igenom ansökningarna löpande.




Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare kommer du ingå i en studentpool och bemanna företagets kundtjänst. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att via telefon ta emot felanmälningar och larm från kunder och privatpersoner. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta mot att nå företagets högt uppställda servicemål. Du kommer till exempel att:

  • Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
  • Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker

Du kommer att få en gedigen introduktion på plats och ha en Teamleader som närmsta chef. Tillsammans med din teamleader kommer ni att följa upp och du har möjlighet att ständigt utvecklas!




Kvalifikationer
  • Har erfarenhet av serviceinriktat arbete
  • Studerar på eftergymnasial nivå och har minst 1,5 år kvar av dina studier
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i så väl i tal som skrift

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av kundservice med telefon som främsta arbetsverktyg

För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Vi värdesätter personliga egenskaper som skapar trygghet och relation med alla som kontaktar KONE. Vi tror också att du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.

Övrig information

  • Start: Omgående och sträcker sig långsiktigt under studieperioden
  • Omfattning: Deltid under terminerna och heltid under sommar/jul
  • Arbetstider: 2 pass i veckan vilka är förlagda mellan 7-17. De flesta pass är halvdagar (07-12 eller 11-17) men heldagar kan förekomma
  • Placering: Kista

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se
Sista ansökningsdag 1 maj 2023 (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se