

Redovisningskonsult till Do Diligence Accounting!
Do Diligence är en liten och familjär men växande redovisningsbyrå som är placerad på Strandvägen i Stockholm City. Just nu söker de en ny stjärna till sitt team, som brinner för att hjälpa kunder och som på riktigt vill utvecklas inom ekonomiarbetet. För en person med rätt driv, kunskap och vilja att utveckla bolaget framåt finns på lång sikt möjlighet till partnerskap. Tror du att du är rätt person för Do Diligence? Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.
Arbetsuppgifter
Beroende på senioritet kan arbetsuppgifterna i rollen anpassas. Är du en mer junior ekonom får du till en början främst stötta nuvarande redovisningskonsulter tills du är redo att ta dig an egna kunder. Är du en mer senior ekonom kan du från start arbeta mer självständigt och ta över aktiva kunder.
Arbetsuppgifterna som du förväntas vara självgående i är:
- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörreskontra
- Betalningar
- Upprätta moms- och arbetsgivardeklarationer
- Avstämningar
- Bokslut
Kvalifikationer
- Har minst cirka 1 års erfarenhet av brett ekonomiarbete och är självgående i arbetsuppgifterna ovan
- Har goda kunskaper i Excel samt god datorvana
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Har erfarenhet av att göra årsredovisningar och/eller inkomstdeklarationer och lön
- Har arbetat i Fortknox
- Strukturerad
- Lösningsfokuserad
- Serviceinriktad
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Placering: Strandvägen, Stockholm City
De kandidater som har en relevant profil för denna tjänst kommer att bli inbjudna till att göra ett logiskt test och ett personlighetstest, vi rekommenderar att göra dessa tester så snart som möjligt då vi arbetar löpande. Testresultatet kan återanvändas i framtida rekryteringsprocesser.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.