Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Performing Marketing Lead till Samsung

Publiceringsdatum
05 februari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du förändra världen? Join the team! Ett varumärke i världsklass bygger på människor i världsklass. På Samsung har dom en enkel filosofi där de använder talang och teknik för att skapa produkter som bidrar till ett bättre globalt samhälle. Men ingenting är möjligt utan duktiga och engagerade medarbetare som driver och förverkligar detta! Välkommen att ansöka - det kan förändra framtiden!



Om tjänsten

Vi söker en engagerad och organiserad Performance Marketing Lead med en passion för att driva e-handelsresultat. I rollen som Performance Marketing Lead kommer du att ingå i det nordiska D2C (Direct-to-consumer) Marketing Team och du kommer att spela en nyckelroll i utvecklingen av trafikförvärvet till samsung.com. Som Performance Marketing Lead kommer du att ansvara för att planera, utföra, förbättra och optimera betalda marknadsföringsaktiviteter, inklusive SEM, Social, Display, Affiliate etc. I denna roll kommer du att arbeta nära det nordiska eStore-teamet och kategorimarknadsteamen.



Arbetsuppgifter
  • Samarbete med Nordic eStore Team, lokal mediebyrå, Category Marketing Teams och European Office för att maximera Samsung.coms kommersiella resultat med den givna mediebudgeten
  • Utveckla den bästa mediestrategin för de nordiska marknaderna i samarbete med ovan nämnda intressenter
  • Ansvarig för eCommerce media budget och PO hantering
  • PIC för hela mediaprocessen från briefing till implementering och KPI-analys
  • Vara en viktig kontaktpunkt för den dagliga ledningen av byrån
  • Implementera och granska cross-channel media för att maximera försäljningsresultat av kampanjer och nya produktlanseringar
  • Övervaka skapandet och lokaliseringen av tillgångar
  • Ansvara för e-handelstrafik och intäktsmål genom att öka medieeffektiviteten
  • Definiera medieinvesteringar och kanalmix för att säkerställa framgång med digital prestationsmarknadsföring
  • Analysera kampanjresultat och rapportera inlärningar för att optimera framtida strategier
  • Övriga arbetsuppgifter som kan tillkomma


Kvalifikationer
  • Har minst 3-5 års erfarenhet av arbete med eCommerce traffic acquisition och digital marknadsföring
  • Har djup kunskap om digital marknadsföring, erfarenhet av digital medieplanering och god kunskap av vanliga medieplattformar och format, såsom Google Marketing Platform, Meta, TikTok, Snapchat, Affiliate Marketing-plattformar och Product Feed Management-lösningar
  • Har starka analytiska färdigheter och kunskaper i både Adobe Analytics och Google Analytics för att säkra datadrivet beslutsfattande
  • Har utmärkt förståelse för relevanta nyckeltal och hur dessa kan optimeras över tid
  • Förmåga att förhöra lokala marknadsplaner för att säkerställa att de är bäst i klassen och levererar mot både varumärkes- och kommersiella mål
  • Har ett kreativt tänk och god förståelse för hur man når ut till olika målgrupper
  • Har mycket stark projektledningsförmåga och säker på att arbeta med många intressenter i flera projekt samtidigt
  • Har erfarenhet av att hantera mediabudgetar för mer än ett land är meriterande
  • Har stor kommunikationsförmåga och förmåga att bygga nya relationer, en sann lagspelare med en positiv och lösningsorienterad "kan-göra"-attityd
  • Är flytande engelska, nordiska språk är ett plus
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Liknande Jobb

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
06 april 2024 (46 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se