

Payroll specialist till ledande medicintekniskt företag!
Ett ledande medicintekniskt företag letar just nu efter en ny kollega till teamet som ansvarar för löneprocessen för hundratals anställda. Om du är en driven lönespecialist med ett öga för detaljer kan detta vara tjänsten för dig. Sök redan idag - urvalet sker löpande!
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter
- Löpande hantering av månatliga lönerelaterade arbetsuppgifter
- Besvara förfrågningar från anställda, chefer, ekonomi och HR via ärendehanteringssystem ServiceCloud
- Rapportering och avstämning av arbetsgivardeklaration
- Kontinuerligt arbete med att förbättra rutiner och processer
- Stöd vid interna och externa revisioner
Kvalifikationer
- Har flera års erfarenhet av löneadministration
- Har en god förståelse för löne- och förmånsadministration samt lagstiftning i Sverige
- Har goda kunskaper i svenska och engelska
- Är van användare av Microsoft Office och framför allt Excel
Det är meriterande om du
- Har en kandidatexamen inom relevant område
- Har goda kunskaper i finska och/eller norska
- Har goda kunskaper i Workday, ServiceCloud eller Time
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Kommunikativ
- Problemlösande
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.