

Payroll Manager till AUTO1 Group
Vill du vara med på en spännande förändringsresa och ha ansvar för lönehanteringen i den nordiska regionen hos Europas ledande digitala plattform för att köpa och sälja bilar? Hos AUTO1 Group får du möjligheten att bli en del av det passionerade och energiska HR teamet i Alvik, Bromma!
Arbetsuppgifter
- Som Payroll Manager kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att anställda får korrekta löner i enlighet med gällande lagar och regler i Sverige, Finland och Danmark. Du kommer bland annat att ansvara för hela lönehanteringsprocessen och ha möjligheten att driva förbättringar och förändringar inom området. Din erfarenhet och kompetens kommer att vara ovärderlig för att säkerställa en smidig och effektiv lönehantering.
Du kommer att vara en del av ett engagerat HR (People) team på sex personer som består av Head of People Nordics, People Business Partner, People Generalist, Talent Sourcers och en Mood/Office Manager. Kultur i teamet baseras på tillit, samarbete och långsiktigt förtroende, där ni stöttar varandra och arbetar mot gemensamma mål. Tjänsten är en heltidsroll och arbetstiderna är förlagda under kontorstider. Du kommer att rapportera till Head of People Nordics.
ArbetsbeskrivningSom Payroll Manager ansvarar du bland annat för:
- Beräkningar, beredning och utbetalning av ca 200 löner för Sverige, Danmark (outsourced) och Finland (outsourced).
- Kontoavstämningar och tidrapportering i lönesystemet.
- Supporterar i att besvara frågor från organisationen.
- Rapportering av pension, försäkring samt kontakt med myndigheter, exempelvis Försäkringskassan.
- Samt övriga ärenden: policy, försäkringar, arbetsgivarintyg, avtalsfrågor, Superuser i system etc.
Kvalifikationer
- Har några års arbetslivserfarenhet som löneadministratör/lönespecialist.
- Du har en YH eller universitetsutbildning inom lön eller ekonomi.
- Goda kunskaper i svenska och engelska. Då engelska är koncernspråket är det viktigt att du är bekväm med det.
- Du har god datavana och tycker om att arbeta i system och blir gärna Super user.
Meriterande:
- Det är meriterande ifall du har erfarenhet av Workday, Oracle och FLEX.
- Det är även meriterande om du har erfarenhet av administration/koordinering av danska och finska löner.
För att passa i rollen tror vi att du är självgående och på egen hand kan driva ditt arbete framåt. Du är analytisk, noggrann och har starka kommunikations- och samarbetsförmågor. Du är även van vid att arbeta i en föränderlig miljö och har tidigare erfarenhet av att driva förändringsinitiativ. Du är lösningsorienterad och motiveras av att både utveckla och förvalta och du har förmåga att ta egna beslut när det krävs.
Övrig information- Start: Enligt överenskommelse, tillträde sker omgående
- Omfattning: Heltid, 40h/veckan
- Placering: Alvik, Bromma
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Bifoga CV och personligt brev när du skickar in din ansökan. I rekryteringsprocessen kommer det ingå personlighetstester, djupintervju hos Academic Work och intervjusteg hos AUTO1. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.