Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Order till leveransspecialist!

Publiceringsdatum
01 februari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär inom bilbranschen och bli Arvals nästa Buy & Delivery Specialist! Här blir du en del av kärnverksamheten som bidrar till att leverera det bästa mot sina kunder och förare tillsammans med ett engagerat team bestående av specialister. Grunden hos Arval är motiverade medarbetare som vill utvecklas och ta ansvar - är det du?



Om tjänsten

Arval är ett internationellt och spännande företag inom bil- och leasingbranschen som erbjuder företag operationell fullserviceleasing. Med en av världens mest kända och största banker som ägare, BNP Paribas, arbetar här över 7000 anställda och finns i stort sett över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Danderyd nära Mörby centrum och i de nyrenoverade lokalerna finns både restaurang, gym och padelhall.
I rollen som Buy & Delivery Specialist kommer du att använda ditt stora intresse och kunskap för bilar, och ta in uppgifter för att kunna beställa och leverera fordonen till dina kunder. Du kommer själv att få utvecklas, ta dig an nya områden i en snabbt föränderlig bransch. Här får du även möjligheten att lära dig mer om, och vara en del av att driva skiftet mot eldrift som är allt viktigare inom branschen.



Arbetsuppgifter
  • Köpa in fordon åt kund
  • Följa upp beställningar fram till leverans
  • Skräddarsy leveranser utifrån kundens och förarens behov
  • Hantera övriga förarrelaterade tjänster för att säkerställa kundnöjdhet
  • Förhandla pris för fordon
  • Följa upp med återförsäljare och förare för att allting ska vara korrekt inför leverans


Kvalifikationer
  • Har goda kunskaper och stort intresse för bilar och bilbranschen
  • Har erfarenhet som bilsäljare, inköpare eller från leasingbranschen
  • Har vana att arbeta från order till leverans
  • Är flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
  • Har goda kunskaper i Microsoft Office

Det är meriterande om du har

  • Har en relevant eftergymnasial utbildning
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Kvaltetsmedveten
  • Problemlösande

Extra information:

  • Vi kommer att genomföra tester i denna rekryteringsprocess - ett personlighetstest och ett logiskt problemlösningstest
  • I denna process kommer vi genomföra en bakgrundskontroll
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 april 2024 (31 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se