Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Marknadsundersökare på deltid sökes!

Är du studerande och på jakt efter ett kortare flexibelt uppdrag, där du kan få mer erfarenhet samt skapa kontakter på arbetsmarknaden? Då är detta det perfekta tillfället för dig som just nu har det lugnare med studierna och söker efter ett sätt att dryga ut kassan inför sommarens nöjen. Planerad start är i mitten av mars och uppdraget beräknas ta 1-2 månader. Välkommen med din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval!



Arbetsuppgifter

Som marknadsundersökare kommer du främst att göra research-arbete och kontakta kunder för att därefter identifiera deras behov av särskilda kompetenser och utbildningar som Medieinstitutet erbjuder. Din uppgift blir att identifiera ett tjugotal företag, och du kommer själv att vara den som projektleder undersökningen. Som marknadsundersökare är du involverad i hela processen, från identifiering av företag till intervju och sammanställning av resultatet. Dina främsta verktyg kommer att vara telefon och mail. Du kommer efter en halvdags introduktion att få arbeta självständigt med att söka upp företag som kan vara i behov av färdigutbildade kandidater från någon av de områden som Medieinstututet bedriver utbildning inom. Utöver ett intro i projektet kommer du dessutom få tillgång till ett färdigt frågeformulär inför intervjuerna som är framtaget av Medieinstitutet själva.

Nyckeln till att lyckas i rollen är ett bra bakgrundsarbete och ett eget driv. Du kommer behöva hålla arbetet effektivt samtidigt som du säkerställer att kvaliteten på ditt arbete inte tummas på.



Kvalifikationer

Som person är du social, utåtriktad och professionell. Detta är viktigt eftersom du kommer ha mycket kontakt med kunder och vara företagets ansikte utåt. Utöver det är det även av stor vikt att du är självgående, har ett driv och hela tiden vill framåt. För att leverera behover du också vara lojal, strukturerad och bekväm med att leverera mot en deadline.

Skallkrav
  • Studerar på minst 50% på universitet eller högskola, alternativt har en annan huvudskalig sysselesättning på minst 50%
  • Tidigare erfarenhet av kundservice där vikten ligger vid att kunna uttrycka sig väl, alternativt att du har erfarenhet från att arbeta med telefon och du vågar lyfta luren
  • Goda datorkunskaper
  • Är duktig på att uttrycka dig i det svenska språket, i både tal och skrift
Meriterande erfarenheter
  • Har kunskaper/erfarenheter IT-området
  • Arbetat som telefonförsäljare eller med telemarketing
Övrig information
  • Start: Mitten på mars/omgående
  • Omfattning: Deltid i 1-2 månader
  • Placering: Distans

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
22 maj 2023 (55 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare