Marketing Automation Specialist till Bonnier News

Marketing Automation Specialist till Bonnier News

Vill du vara en del av Bonniers framgångsrika marknadsteam och jobba som Marketing Automation Specialist? Nu befinner sig bolaget i en spännande utvecklingsfas och söker dig med erfarenhet och eget driv. Vi söker dig som drivs av att arbeta mot mål och att få var en del av ett tight team och är intresserad av ett såväl roligt som givande jobb inom mediebranschen? Då tycker vi du ska skicka in din ansökan redan idag!



Arbetsuppgifter
  • Bygga kundresor främst via e-post och sms.
  • Strukturera, testa, utföra, följa upp och optimera all kundkommunikation via digitala kanaler.
  • Använda data & analysinsikter för att optimera segmentering, flödeslogiker, innehåll & utfall.
  • Säkerställer leverans och uppfyller KPI:er.
  • Driva utveckling och kravställning inom marketing automation relaterat till data och analys.
  • Stödja övergripande försäljningsmål genom att bygga och upprätthålla konverterande kommunikationsflöden

För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en "doer" med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare. Hos oss arbetar man mycket med samarbeten mellan våra varumärken och avdelningar med många interna kontaktytor. Du kommer arbeta främst med E-postutskick men på sikt med flera olika digitala kanaler med stora datamängder och du behöver vara flexibel och agil i ditt arbetssätt. Då du kommer arbeta med stora mängder data är det ytterst viktig att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete.



Kvalifikationer
  • Har 1+ års erfarenhet av att jobba med digitala kanaler och att bygga automatiserade kundresor i liknande roller
  • Du har god förståelse för målgruppsstyrning och är van att skapa segment på den data som finns tillgänglig.
  • Erfarenhet av Marketing automation som användare och kravställare (exempelvis Salesforce, Adobe Campaign, Eloqua, Marketo)
  • Operativ erfarenhet av automatiserat och datadrivet marknadsproduktionsarbete och riktade aktiviteter/ CRM samt av A/B-testning.
  • Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av Salesforce marketing cloud.
  • Har förståelse för kodning/SQL

Övrig information

  • Start: relativt omgående
  • Omfattning: heltid, långsiktigt
  • Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se
Sista ansökningsdag 22 maj 2023 (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se