

Lendo söker deltidare till deras kundsupport
Är du student och brinner för att ge utmärkt service och har tidigare arbetat med kundbemötande? Trivs du bra med att arbeta i en rådgivande roll och har kundtjänstvana? Vill du även arbeta heltid i sommar? Då är det här möjligheten för dig, så sök redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter
- Besvara samtal och mail från kunder och samarbetspartners
- Hantera enklare backoffice uppgifter så som att lägga in ansökningar
Du har en stor passion för att jobba med service. Du har förmågan att sätta dig in i kundens perspektiv och drivs av att överträffa kundens förväntningar i varje kontakt. Du har ett genuint intresse för lån och räntor och vill få en inblick i området.
Kvalifikationer
- Studerar om minst 50% vid universitet eller högskola i minst två år till
- Talar och skriver svenska och engelska flytande
- Har tidigare erfarenhet från kundservice och är serviceinriktad och sätter kunden i centrum
- Har tidigare erfarenhet av arbete med telefon och dator som främsta verktyg
- Har möjlighet att arbeta 20 h/vecka
Det är meriterande om du har arbetat i en liknande bransch, som exempelvis bank eller försäkringsbolag
Som person är du- Serviceinriktad och tycker det är roligt att ge utmärkt service till kunder
- Självgående och flexibel
- Noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt
Vidare är du pedagogisk och lyhörd med en god förmåga att känna av kundens behov. Där till ser vi att du är driven, initativtagande och sprider en god energi både till kunder och kollegor.
Övrig information
- Start: Juni
- Omfattning: Deltid, minst 20 timmar i veckan under terminerna, gärna mer. Heltid under sommaren och eventuellt extra vid jul.
- Arbetstider: mån-tors 8-20, fre 9-17, lör-sön 10-14. Behovet är som störst eftermiddag/kväll samt helg. Arbetstiderna är delvis flexibla och bestäms i samråd med närmaste chef på Lendo.
- Placering: Du kommer utgå från kontoret i centrala Stockholm, efter du kommit in i arbete finns möjlighet till arbete på distans.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.