
Junior helpdeskmedarbetare till SFAB!
Är du en serviceinriktad person som har ett stort intresse för teknik och vill arbeta med intern användarsupport? Då kan du vara Svensk Försäkring Administration ABs nästa helpdeskmedarbetare! Vi är ute efter en junior person med potential, i denna roll kommer du kunna tillsammans med duktiga kollegor utvecklas och kickstarta din karriär inom IT. Hos SFAB ligger helpdesken i hjärtat av hela verksamheten, och alla brinner för trevligt bemötande, skapa relationer och att saker ska bli rätt snarare än att ge halvdant och skyndsam service. Känner du igen dig själv? Fortsätt läsa och skicka in din ansökan!
Arbetsuppgifter
Att arbeta på helpdesk innebär att du är första kontakt för användares tekniska felrapportering och löser huvuddelen av ärendena själv. Du löser problem från din egna arbetsplats men också runt lokalerna hos någon av de 240 användare som du stöttar med dina kollegor. Vidare kommer du att
- Installera nya klientdatorer med Windows 11, Microsoft Office samt andra företagsspecifika applikationer
- Beställa datorer, skärmar och andra tillbehör och dela ut dem
- Rådgiva användare när det kommer till utrustning
Kvalifikationer
- Har relevant gymnasieutbildning eller motsvarande inom IT
- Har god kunskap om Windows 11, Officepaketer och Active Directory
- Är flytande i svenska, både i tal och skrift, då språket används i rollen dagligen
Meriterande
- Kunskaper inom Microsofts övriga produkter
- Praktik eller arbetslivserfarenhet inom motsvarande roll
Som person är du
- Kommunikativ och lyhörd
- Anpassningsbar och har en bra prioteringsförmåga
- Självgående och tar ansvar
- Start: Under våren 2023
- Omfattning: Heltid, 100% på plats
- Placering: Östermalm, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.