IT-support till Lexplore!

IT-support till Lexplore!

Lexplore befinner sig på en spännande resa och söker nu en till kollega till sin IT-support. Lexplore är på en färd för att ta deras banbrytande och prisbelönta Reading Development Service till alla skolorganisationer i världen. På Lexplore kommer du att gå med i ett passionerat team som arbetar för att göra världen till en bättre plats, en läsare i taget.




Arbetsuppgifter

Målet för dig i denna roll är att proaktivt se till att kunderna får det stöd de behöver när de når oss under deras Lexplore-resa. Jobbet innebär att förstå och lösa tekniska problem samt att kunna rekommendera kunderna hur de kan jobba bäst med Lexplore för att uppnå sina mål.

Några av dina huvudsakliga ansvarsområden är att:

  • Hantera e-post, chattar och telefonsamtal från kunder och slutkonsumenter effektivt och professionellt, för att säkerställa att utmärkt service levereras i varje kommunikation
  • Logga och spara anteckningar om kundfrågor, eskalera till 2:a linjens stöd om det behövs
  • Ta fullt ansvar för kundens behov genom att effektivt hantera deras förväntningar - leverera vad som lovats, hålla kunden informerad och uppdaterad under hela processen
  • Tillhandahålla kunskapsrika svar på frågor om våra produkter och tjänster
  • Rapportera och dela kundfeedback som input till förbättringsprojekt
Arbetsuppgifter


Kvalifikationer
  • Minst 2 års erfarenhet av arbete inom IT-support
  • Erfarenhet av Windows 10 och Microsoft Office 365 samt kundsupportsystem.
  • Förmåga att bedöma varje kunds IT-kunskap och erfarenhet samt en ha bred teknisk förståelse för plattformar, mjukvara, utrustning, on-premise, molntjänster etc.
  • Flytande språkfärdigheter i svenska och engelska, samt hög förmåga både i tal och skrift.
  • Bra förmåga att hantera kundrelaterade frågor på olika kanaler (telefon, e-post och chatt).
  • Bra förmåga att hålla ordning och reda på dokumentationen, logga, underhålla och eskalera supportärenden.
Det är meriterande om du:
  • Språkkunskaper i norska eller finska är meriterande
  • Erfarenhet av att arbeta i en digital service startup är en fördel

Som person är du en självgående och lösningsorienterad person som analyserar och tar itu med tekniska problem på ett strukturerat sätt. Du är en logiskt tänkande person med bra analytiska och problemlösande färdigheter.



Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader men möjlighet till förlängning
  • Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Jobbkrav
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se
Sista ansökningsdag 20 mars 2023 (48 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se