

IT intresserad Customer Success Coordinator till Visionera!
Visioneras innovativa egenutvecklade molntjänst VisionFlow används av kunder världen över och nu är de i en expansiv fas och söker ytterligare en Customer Success Coordinator. I rollen arbetar du för att ge kunder en upplevelse i världsklass. Här erbjuds du en varierad roll där du arbetar med onboarding av nya kunder, systemkonfiguration, projektledning, support, sälj och utbildningar. Rollen passar dig som har passion för IT och affärssystem med kunden i fokus, där du får utvecklas tillsammans med ett familjärt företag och kunniga medarbetare.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter
- On-boarda och introducera kunderna till Visioneras IT-system genom workshops, systemkonfiguration, utbildningar och mindre projekt
- Ta emot inkommande ärenden via telefon och interna system för att svara på frågor och lösa problem för era kunder
- Skapa långsiktiga och täta relationer med kunderna genom såväl reaktivt som proaktivt arbete och sträva efter högsta kundnöjdhet
- Vara lyhörd inför kundernas önskemål och efterfrågade funktioner samt avgöra om det är något Visionera ska ta sig an eller inte
- Ha nära dialog och samarbeten internt med både sälj- och produktteamet för att kunna ge service i världsklass
- Arbeta med behovsinventeringar och utveckla kunders användande av Visioneras produkter för att effektivisera sin verksamhet.
Kvalifikationer
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning, gärna akademisk, inom exempelvis Data- och systemvetenskap, IT Management eller liknande utbildning som passar för rollen
- Har ett par års arbetslivserfarenhet inom exempelvis Service desk, IT-support, projektledning eller liknande
- Har ett stort tekniskt intresse samt kunnande inom IT och system
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då du använder dig av båda språken i ditt dagliga arbete
Det är meriterande om du har
- Kunskap och erfarenhet inom processramverk t.ex. ITIL eller ISO 2000
- Tidigare erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av liknande system som VisionFlow
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Affärsinriktad
- Problemlösande
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work ansvarig rekryterare Jessica Billquist, jessica.billquist@academicwork.se eller rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se och Visioneras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Rekryteringsprocessens steg
- Personlighetstest och problemlösningstest (ca.40 min)
- Telefonintervju med Academic Work (10-15 min)
- Digital intervju med Academic Work (1h)
- Intervjuer med Visionera inklusive caseintervju (1-2 h)
- Referenser + bakgrundskontroll
- Erbjudande
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.