Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

IT-Arkitekt till Reitan Convenience Sweden

Sista ansökningsdag
23 november 2024 (41 dagar kvar)
Publiceringsdatum
25 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Som IT-Arkitekt hos Reitan Convenience Sweden (RCS) har du en nyckelroll i att leda arbetet med IT-arkitektur hos de två största varumärkena i koncernen, vilka är Pressbyrån och 7-Eleven. RCS är franchisegivare för cirka 400 butiker som drivs av framgångsrika köpmän där din roll är att vidareutveckla IT-arkitekturen och se till så att den stödjer verksamhetens tekniska behov nu och i framtiden. Ta chansen och sök, urval görs löpande!



Om tjänsten

På Reitan Convenience Sveriges servicekontor gör vi allt för att underlätta för franchisetagarna i deras arbete ute i våra butiker. Vi är starkt värderingsstyrda där omtänksamhet och att bry som om varandra är en självklarhet för oss. På vårt nybyggda servicekontor är vi ca 115 medarbetare uppdelade på avdelningarna: Sälj, Marknad & Inköp, HR & Hållbarhet, IT, Bygg & Etablering, Ekonomi, Affärsutveckling och Data Analys. Vi är stolta över vårt hållbarhetsarbete som du kan läsa mer om här.

Du erbjuds

  • Att vara en viktig spelare i företagets förändringsresa mot att använda teknologi för att förbättra affären, där du får stor frihet att förverkliga dina idéer och driva din agenda framåt, på det sätt du tror blir bäst.
  • Goda möjligheter att påverka i en bred och platt organisation.
  • Goda förmåner och ett arbete där balans mellan arbete och privatliv värdesätts. Exempelvis genom sommartid maj- september, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt andra förmåner.


Arbetsuppgifter
  • Äga ansvaret för den övergripande arkitekturen och de ändringar som behövs för att optimera arkitekturen utifrån verksamhetens behov
  • Guida och styra interna utvecklingsteam i att arbeta i enlighet med övergripande arkitektur
  • Agera rådgivare avseende arkitektur till övriga IT- och affärsfunktioner
  • Samarbeta med övriga delar inom Reitan Retail
  • Dela med dig av nya utvecklingsinitiativ, planera och estimera resurser, samt stötta projekt för att genomföra dessa initiativ
  • Hantera teknisk roadmap för olika verksamhetsområden


Kvalifikationer
  • Har flerårig arbetslivserfarenhet inom applikationsutveckling
  • Har erfarenhet av att leda och stötta utvecklare
  • Dokumenterad erfarenhet från att designa och implementera teknisk arkitektur utifrån verksamhetsbehov
  • Har en eftergymnasial utbildning inom områden som systemutveckling, datorteknik eller motsvarande
  • Har erfarenhet av att jobba med Google Cloud Platform eller annan liknande molnplattform
  • Har bred förståelse av att jobba agilt, exempelvis enligt DevOps metodik
  • Har erfarenhet från retailbolag och en förståelse för affärsområdet
  • Talar och skriver flytande på svenska och engelska då du använder båda språken i ditt dagliga arbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Du är målmedveten, organiserad och en problemlösare som tar ansvar för att föra affären vidare.

Information om rekryteringsprocessen:

  • Telefonintervju med Academic Work
  • Personlighets- och problemlösningstester
  • Djupintervju med Academic Work
  • Intervjuer + case med RCS
  • Bakgrundskontroll och referenstagning
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 november 2024 (41 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se