Hoppa till innehåll

HR-assistent till internationellt serviceföretag

Vi söker nu en engagerad och driven person som vill jobba som HR-assistent på ett internationellt serviceföretag. Detta är den perfekta rollen för dig som är i början av din karriär och är redo för nya utmaningar. Om du tror att detta är något för dig, in med din ansökan idag!



Om tjänsten

På vår kunds kontor i Solna får du möjlighet att trivas i en varm och öppen arbetsmiljö. Deras grundläggande värderingar, såsom laganda, serviceanda och utveckling, genomsyrar företagskulturen och skapar en atmosfär där alla känner sig sedda. Du kommer ha möjlighet att variera mellan arbete på kontoret och distansarbete, vilket låter dig anpassa din arbetsplats efter vad som bäst passar dig.

Som HR-assistent kommer du att spela en nyckelroll genom att koordinera och erbjuda stöd till chefer inom olika områden, fungera som den viktiga länken mellan HR och den dagliga driften. Din aktiva deltagande i rekryteringsprocessen kommer att inkludera att ta fram annonser, utforma rollbeskrivningar och välja ut ansökningar för att säkerställa en effektiv och smidig process.



Arbetsuppgifter
  • Koordinera och stödja chefer i olika frågor, agera som en viktig länk mellan HR och den dagliga driften.
  • Assistera chefen inom städavdelningen med resursplanering, hantering av rehabärenden och kontakter med försäkringskassan.
  • Utföra administrativa uppgifter som att boka intervjuer och säkerställa smidiga processer.
  • Hjälpa till med HR-relaterade uppgifter, som att se över rollbeskrivningar och stötta i rekryteringsprocessen.


Kvalifikationer
  • Har en avslutad högskole- eller yrkesförberedande utbildning.
  • Har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt god förståelse för HR-relaterade ärenden.
  • Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Vi letar efter en noggrann och problemlösande individ med ett starkt ägandeskap för att driva processer framåt. Du bör vara självgående och ha förmågan att fungera som en stöttepelare för cheferna inom verksamheten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Sista ansökningsdag
12 jan. 2024 (44 dagar kvar)
Yrkesroll
Typ av anställning

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se
http://www.academicwork.se

Fler jobb från samma arbetsgivare

Stockholms stad
Organisation & ledning
Företagslogga
Uppsala stad
Service & Kundtjänst
Företagslogga

Liknande Jobb

Stockholms stad
HR & Personal
Företagslogga