Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Finance Manager till ONNEC

Ansök nu

Är du redo att ta nästa steg som Financial Manager och arbeta i en bred roll med bl.a ekonomi, lön och analys? Det här är en möjlighet att arbeta i en global organisation med korta beslutsvägar och med möjlighet att växa och utvecklas internt. Du blir en del denna spännande tillväxtresa i en expansiv bransch.



Om tjänsten

ONNEC är en ledande oberoende teknikpartner och global integratör, med över 30 års erfarenhet och ett 800+ team av globala experter, specialiserade på att tillhandahålla end-to-end anslutningslösningar som driver organisationer överallt.
ONNEC är en snabbt växande organisation och att hitta och behålla den högsta kalibern av människor är grundläggande för dem för att verksamheten ska lyckas, de arbetar hårt för att skapa en utmanande, stödjande och tillfredsställande arbetsmiljö för alla anställda. ONNEC har framgångsrikt uppnått Investors in Diversity Foundational Award för deras engagemang för jämställdhet, mångfald och inkludering på arbetsplatsen.

Du erbjuds
En dedikerad konsultchef och karriärspartner från Academic Work
En långsiktig arbetsplats där man kan skapa goda samarbeten både nationellt och internationellt.



Arbetsuppgifter
  • Ansvara för den löpande redovisningen samt rapportera till Londons huvudkontor. Utöver detta även granska årliga lagstadgade redovisningar.
  • Arbeta med variansanalys av månadsresultat mot budget, och samarbeta med landschefer för att säkerställa att avvikelser förstås
  • Arbeta med VAT and tax management - Samordning och granskning av månatliga och kvartalsvisa momsrapporter, i samarbete med International Head of Compliance i Storbritannien
  • Löneadministration i Visma Lön
  • Sammanställning av data och rapporter
  • Bistå i olika ekonomirelaterade frågor, både i Stockholm och i England tillsammans med kollegor i England.


Kvalifikationer

* Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller redovisning

* Har 2-4 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och redovisning

* Tidigare arbetat med löne- och löneprogram

* Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med bokföringsprogram som Fortnox, Visma eller SPCS

* Goda kunskaper i Excel och Excel Pivot

* Goda kunskaper i engelska och svenska då båda förekommer dagligen

Det är meriterande om du har

* Om du arbetat med Fortnox tidigare

* Tidigare arbetat i Visma Lön

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
  • Anpassningsbar
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
25 nov. 2023 (54 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare