

Ekonomiassistent på heltid till Avonova!
Vår kund Avonova som är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling söker nu efter ytterligare en ekonomiassistent. Tjänsten är en god möjlighet att bättre lära känna hur en ekonomiavdelning fungerar i praktiken i ett stort, nordiskt, riskkapitalägt tjänstebolag. Vill du tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor bidra till ett mer hållbart arbetsliv är du varmt välkommen att söka tjänsten som ekonomiassistent!
Arbetsuppgifter
- Hantera leverantörsfakturor och distribuera till granskare och attestanter
- Hantera kundfakturering och inkasso och påminnelser
- Hantering av både in- och utbetalningar samt bokföring
- Kontoavstämningar
- Koordinera aktiviteter och förändringsarbete inom AR/AP
Kvalifikationer
- Är nyutexaminerad från universitetet inom ekonom eller har något års erfarenhet och vill ha möjligheten att utveckla en bredd inom redovisning
- Har erfarenhet av kundreskontra
- Flytande i svenska och engelska, då bägge språken används i det dagliga arbetet
- Har goda datakunskaper
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta på en ekonomiavdelning, gärna som Ekonomiassistent med ovan nämnda ansvarsområden
- Erfarenhet av att arbeta i Visma DCE/Control
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Driven
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.