

Ekonomiassistent/Administratör till Svensk Elitfotboll!
Gillar du att jobba nära sport, vara spindeln i nätet och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter med eget ansvar, kan detta vara tjänsten för dig. I detta uppdrag kommer du att jobba brett med både redovisning, administration och allmänna kontorsuppgifter, med tyngdpunkt på ekonomidelen. Detta är ett vikariat med omgående start. Sök redan idag, då urval sker löpande!
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär men består främst av:
- Hantera kund- och leverantörsreskontra både för föreningen och bolaget.
- I dialog med de verksamhetsansvariga fakturera kunder och hantera bokföringen.
- Hantera inkommande leverantörsfakturor med allt från attest, bokföring och betalning. SEF arbetar i Microsofts affärssystem Dynamics 365, Business Central.
Tjänsten innefattar även:
- Hantera kontoret med allt ifrån enklare inköp till att ta hand om gäster.
- Koordinera föreningsmöten med resor och hotellbokningar, utskick, hantera anmälningar, lokaler och annan administration runt konferenser.
Kvalifikationer
- Har gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet inom företagsekonomi.
- Har grundläggande erfarenhet och kunskap inom redovisning.
- Har tidigare erfarenhet/intresse av idrott/föreningssammanhang.
- Har mycket god administrativ förmåga likväl som förmåga att uttrycka sig i skrift. Svenska är det förekommande arbetsspråket.
- Har god systemvana och lätt för att sätta sig in i nya system.
Meriterande:
- Erfarenhet av bokföring av både momspliktig, ej momspliktig och delad verksamhet.
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365, Business Central.
Vi ser att du har ett genuint intresse för den här typen av brett arbete, att du är prestigelös, flexibel och noggrann. Då SEF är en mindre organisation med varierande arbetsuppgifter så får alla tidvis hjälpas åt där det behövs. Samarbetsförmåga, självständigt ansvarstagande och social förmåga är också är viktiga egenskaper för att trivas hos SEF.
Övrig information
- Start: Omgående/April.
- Omfattning: Heltid till och med 15/9 2023. Uppehåll under v. 29-30. Kontorstider.
- Placering: Solna, med möjlighet till remotearbete när arbetet tillåter.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.