Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Content Manager på deltid till Nowo!

Sista ansökningsdag
16 november 2024 (43 dagar kvar)
Publiceringsdatum
17 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Studerar du marknadsföring och letar efter ett uppdrag där du får stort eget ansvar och bred erfarenhet? Vi söker nu en Content Manager på 50% till det spännande företaget Nowo. Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval!



Om tjänsten

Nowo har som mål att främja sparande inför pensionen och utvecklar därför egna verktyg och lösningar tillsammans med deras samarbetspartners för att förenkla, utbilda och hjälpa sina medlemmar att få en bättre ekonomisk situation.

Nowo är en sparplattform vars syfte är att hjälpa deras användare att få en bättre privatekonomi. Nowo uppmuntrar till ökat sparande genom att använda deras sparformer och erbjudanden från deras samarbetspartners. I appen får deras kunder en sammanställning och prognos av sina sparmål och tips på olika saker de kan göra för att nå sina mål.

Rollen som Content Manager hos Nowo innebär stort eget ansvar över företagets marknadsföring. Ditt ansvar inkluderar bland annat allt innehåll som tas fram mot Nowos medlemmar, skapande och utskick av nyhetsbrev, samt uppdatering av olika kommunikationsytor i deras app. Du förväntas jobba mot olika målgrupper bland Nowos kunder, uppdatera deras hemsida, och även skapa vecko- månads- och årsuppdateringar internt.

Du erbjuds

  • En spännande roll med stort ansvar där du får bred erfarenhet inom marknadsföring


Arbetsuppgifter
  • Planera och genomföra aktiviteter mot Nowos medlemmar
  • Skapa material och publicera det i Nowos kanaler, främst hemsidan
  • Se till att appen är uppdaterad
  • Skapa och skicka nyhetsbrev
  • Samarbeta med olika avdelningar internt för att se till att marknadsföringen går i linje med Nowos strategi


Kvalifikationer
  • Studerar en relevant eftergymnasial utbildning på minst 50%, med minst 1 år kvar av dina studier
  • Har tidigare erfarenhet av en liknande roll där du planerat, skapat och publicerat content
  • Har erfarenhet av Indesign, Wordpress, Canva och Mailchimp eller liknande email-verktyg
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i CRM-system
  • Har ett högt grundtempo och kan hantera perioder med högre arbetsbelastning

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av Google Analytics
  • Erfarenhet av contentkalender så som Trello eller liknande system
  • Erfarenhet av att jobba med app

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strategisk,
  • Analytisk
  • Kreativ
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 november 2024 (43 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se