Channel Marketing Lead inom mobile till Samsung!
Är du redo att driva nästa generations marknadsföring på Samsung? Som Channel Marketing Lead får du leda innovativa kampanjer, stärka deras varumärkesnärvaro och forma framtidens shoppingupplevelser. Ta chansen att göra skillnad idag!
Om tjänsten
Som Channel Marketing Lead hos Samsung blir du nyckelpersonen för att driva kanalmarknadsföring och skapa försäljningsaktiviteter som verkligen gör skillnad. Du tar fram nya koncept för större försäljningskanaler och ser till att deras produkter syns och säljs där det betyder mest. Du planerar och genomför spännande events tillsammans med Samsungs partners och säkerställer att vi alltid ligger steget före. I den här rollen får du möjlighet att påverka och göra Samsungs innovativa lösningar ännu mer tillgängliga, vilket förbättrar och förenklar människors vardag.
Academic Work har sedan flera år tillbaka haft ett gott samarbete med kunden och vi har i dagsläget flera konsulter på olika avdelningar. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden.
Du erbjuds- Möjligheten att vara en del av ett internationellt företag
- Bli en del av Academic Work och bredda ditt nätverk
Arbetsuppgifter
- Skapa marknadsföringsplaner tillsammans med nyckelpartners i samarbete med Key Account Managers för utvalda kunder
- Optimera Samsungs varumärkesnärvaro hos återförsäljare genom ATL, BTL, CRM, hemsida och i butik för produkter inom MX-divisionen (Smartphones & Connected Devices)
- Ansvara för marknadsplanering med nyckeloperatörer och kunder: årlig, kvartalsvis och månatlig aktiveringsplanering tillsammans med kunder och försäljningsteamet
- Förstå affärsstrategin för tilldelade kunder och operatörer samt nyckelstrategier för konsument- och köpbeteende
- I samarbete med försäljning sätta omnikanalstrategier och säkerställa bästa närvaro och aktivering för specifika produktgrupper och kunder. Äga Samsungs varumärkesnärvaro online och i butik hos utvalda återförsäljare
- Planera fasta installationer och säkerställa varumärkets synlighet i butik samt uppnå bästa möjliga avkastning (ROI)
- Arbeta med MX-teamet för att organisera och genomföra nödvändiga åtgärder för att nå både befintliga och nya kunder
Kvalifikationer
- Har en eftergymnasial examen inom marknadsföring & kommunikation
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då båda språken används i ditt dagliga arbete
- Har minst 3 års av Customer-/Channel Marketing med mätbara resultat inom försäljningstillväxt
- Har erfarenhet av medie- och kundkampanjplanering
- Har erfarenhet av 360-graders kundplanering, utförande och utvärdering
- Har förståelse för ROI och kanalintegration samt erfarenhet av att maximera försäljning
- Har erfarenhet av att arbete inom telecom-branschen
Det är meriterande om du har
- B2C-erfarenhet
- Erfarenhet från globala organisationer
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbföränderlig bransch, vilket innebär att det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas hos oss bör du vara en handlingskraftig person som uppskattar tempo, förändring och som tar egna initiativ. Du behöver vara öppen för nya idéer och arbetssätt.
Vår rekryteringsprocessDenna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.