Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Account Manager till växande Elovade

Sista ansökningsdag
19 november 2024 (45 dagar kvar)
Publiceringsdatum
15 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Elovade är ett bolag som strävar efter att tillhandahålla de absolut bästa lösningarna inom IT i syfte att underlätta arbetet och öka lönsamheten hos sina partners. De önskar nu utöka teamet och söker efter en driven och hungrig Account Manager som vill växa in i rollen långsiktigt. Låter detta som någonting för dig? Sök då tjänsten redan idag då vi tillämpar ett löpande urval!



Om tjänsten

Tjänsten som Account Manager hos Elovade passar dig som vill fortsätta att utvecklas i ett spännande och växande It-företag. Elovade är en ledande mjukvarudistributör inom IT i Skandinavien, och med mångårig kompetens tillhandahåller dem marknadens smartaste och mest innovativa lösningar exklusivt till IT-Konsulter och interna IT-avdelningar. På Elovade får du möjlighet att jobba på ett bolag som är specialiserade inom IT-baserade affärs- och verksamhetslösningar med fokus på drift, övervakning och automatisering.

Som Account Manager hos Elovade får du möjligheten att utveckla din kompetens inom området samt bli en del av ett företag där tekniken ligger i framkant. Du erbjuds även ett flexibelt arbete med möjlighet till distansarbete samt frihet under ansvar. I rollen kommer du främst att arbeta med försäljning på ett relationskapande sätt, med främst nya kunder. På sikt förväntas du ha god förståelse för Elovades tjänster och förväntas då informera och sälja in nya idéer till dina kunder samt att du agerar rådgivande vid diverse frågor. Ett axplock av dina ansvarsområden:

  • Prospektering genom att söka upp och kontakta nya företag genom kalla samtal.
  • Identifiera kundbehov och affärsmöjligheter.
  • Genom virtuella webbmöten med dina kunder utför du gedigna behovsanalyser, bygger relationer och är en god ambassadör för Elovades varumärke.
  • Jobba mot personligt uppsatta säljmål.


Kvalifikationer
  • Antingen har minst två års sammanhängande erfarenhet av B2B-försäljning inom IT, eller dig som har längre erfarenhet av försäljning där arbetsuppgifter som prospektering, nykundsbearbetning och kalla samtal har ingått. Önskvärt har du sålt mot IT-chefer/IT-avdelningar.
  • Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet utförs på båda språken dagligen.

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och de kompetenser vi söker hos dig är:

  • Målmedveten
  • Ansvarstagande
  • Social
  • Stabil
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
19 november 2024 (45 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se