Hoppa till innehåll
ABAX Sweden AB logotyp

Customer Success Manager till ABAX Sverige

Publiceringsdatum
09 november 2023
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Nu söker vi på ABAX en Customer Success Manager till vårt Sverige-team, med placering i antingen Stockholm eller Västerås! I den här rollen blir du vår viktigaste länk mellan kunden och alla delar av ABAX kundteam som idag består av account managers, onbaording managers och support. Ditt huvudfokus blir att hjälpa våra existerande kunder att få maximalt utbyte och värde av ABAX produkter.

Några av de arbetsuppgifter du kommer att ha
  • Ge våra kunder löpande användarstöd för att säkerställa hög kundnöjdhet
  • Planera och leda utbildningar, workshops och möten för att ge våra kunder en djupare insikt i våra produkter
  • Identifiera möjligheter för merförsäljning på existerande kunder
  • Löpande administrera kunddata i våra interna system
  • Ge förslag på och dokumentera ev. förbättringsmöjligheter i kundflöden så att ABAX konstant kan förbättra upplevelsen för våra kunder
Vad kan vi på ABAX erbjuda dig?
  • Utbildning i ABAX School där du får en gedigen introduktion till tjänsten och till ABAX som företag
  • Fina och fräscha lokaler centralt i Stockholm och Västerås
  • Engagerade kollegor från hela världen med god sammanhållning
  • Heltidstjänst med förmånliga villkor, så som till exempel 5000 kr i friskvård och privat sjukvårdsförsäkring
  • Kontorstider 08-16
  • Årliga kickoffer
  • En spännande expansionsresa!
Vem söker vi?

Vi söker dig som trivs som bäst när du får vara i dialog med kund för att ge bästa möjliga support!
  • Du har troligtvis tidigare erfarenhet av att jobba med kundförvaltning.
  • Gärna ett intresse för hur teknologi och data kan tillföra värde till olika verksamheter.
  • Då du kommer jobba mot den svenska marknaden är ett krav för tjänsten att tala och skriva obehindrat på svenska.
Personliga egenskaper

Som person tror vi att du känner igen dig i våra fyra värdeord: entusiastisk, innovativ, kundfokuserad och hållbar! Att vara nyfiken och alltid vilja lära sig mer är en självklarhet för dig, och du förstår vikten av att vara lyhörd för att förstå kundens behov och utmaningar. För att trivas i rollen tror vi dessutom att du får en liten energikick av att hålla i presentationer och utbildningar för dina kunder, där du på ett pedagogiskt sätt delar med dig av dina kunskaper för att hjälpa kunden framåt.

Andra egenskaper som kommer göra att du passar extra bra för just denna roll:
  • Problemlösande
  • Analytisk
  • Kommunikativ
Övrig information

Startdatum: Så snart som möjligt/enligt överenskommet
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Västerås eller Stockholm

Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen.

Vår rekryteringsprocess

1. Vi tar såklart en titt på ditt CV när en viss typ av erfarenhet eller utbildning är ett krav för den specifika tjänsten men - vi siktar alltid på att tidigt i processen göra en så objektiv bedömning som möjligt. Detta gör vi genom att använda rekryteringstester från vår leverantör Master.

2. Kort telefonintervju för att ta reda på mer om vem du är och varför du är intresserad av den här tjänsten.

3. Djupintervju med en av våra rekryterare samt rekryterande chef, där vi fokuserar ännu mer på vem du är och såklart - allt du kan!

4. Sen är det dags för en andra intervju, oftast tillsammans med rekryterande chef samt någon annan du skulle arbeta nära i rollen du har sökt. Här får man ibland också göra ett case anpassat till rollen, för att vi ska kunna se hur du skulle utföra arbetet.

5.Vi gör en digital referenstagning genom vår leverantör RefApp

6. Sen är vi redo att ge ett erbjudande och framför allt - att fira!
ABAX Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
30 dec. 2023 (21 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

ABAX är ett av de största telematikföretagen i Europa med lösningar för körjournaler, verktygsspårning och utrustningskontroll med över 500 000 uppkopplade enheter över hela världen. År 2020 startade ABAX en resa som expanderade till att utveckla mobilitetsdatalösningar som går in i nya vertikaler som försäkring och leasing, samt är den föredragna mobilitetsdataleverantören för B2B-branschen i en bredare skala.

ABAX-lösningar hjälper våra kunder att driva sina verksamheter smartare och mer hållbara, vilket gör det enkelt att förbättra effektiviteten, följa lagstiftningen och öka lönsamheten. Vi är verksamma över hela Europa, med ca 300 anställda som arbetar från våra kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna, Belgien, Polen, USA och Storbritannien. Vårt huvudkontor ligger i Larvik, Norge.
https://www.abax.com/

Liknande Jobb

Stockholms stad
Försäljning
Företagslogga
Stockholms stad
Service & Kundtjänst
Företagslogga