HR Accountant för varumärken som Urbanears och Marshall

Zound Industries · Ekonomi · löpande

Om jobbet

Zound Industries designar, utvecklar, tillverkar och säljer "lifestyle electronics" för den globala

marknaden. Företaget grundades 2008 och lanserade sin första produkt i december 2009. Sedan

dess har vi sålt över 10 miljoner produkter, etablerat fyra varumärken, Urbanears, Molami, Coloud

samt licensierade Marshall för att nå ut till olika målgrupper. Zound Industries produkter säljs på mer

än 120 marknader och idag har vi cirka 120 medarbetare i Sverige (HQ), USA och Kina.

Zound Industries är en global organisation som just nu befinner sig i en stark tillväxtfas. Som HR

Accountant hos oss kommer du utgöra den viktiga länken mellan finansavdelningen och vårt HR team.

Vi söker dig som arbetat med lön i ca 3-5 år och vill ta nästa steg i din karriär. Vill du vara ansvarig för

löner men med ekonomirelaterade arbetsuppgifter, läs då vidare för att se om det är dig vi letar efter!

Din roll

I rollen HR accountant ansvarar du för hantering och kontroll av hela lönekedjan på företaget. Det är

av stor vikt att du har en förståelse för hela processen och kan behandla både stort som smått. Rollen

innefattar vidare redovisningsrelaterade arbetsuppgifter som löpande bokföring och vara delaktig i

bokslut.

Du ser till att redovisningen och processer genomförs effektivt samtidigt som du ställer höga krav på

kvalitet, relevant lagstiftning och procedurer inom området. Du fungerar även stödjande till hela

organisationen i redovisnings- och utbildningsfrågor inom HR.

Som HR accountant kommer du exempelvis;
  • Ansvara för hela löneprocessen, nyanställningar, avslut/frånvaro/semester
  • Hantering av kontrakt och kontakt med anställda
  • Utläggsredovisning samt implementering av nytt kvittoprogram
  • Pension, försäkring
  • Beräkning av bonus, semester, sjukskrivning, förmån, bilar och liknande
  • Ansvara för redovisning, HR-relaterade avstämningar och skattedeklarationer
  • Vara delaktig i lönerevision, månadsbokslut, analysarbete och externa revisioner
  • Implementera och förbättra processer samt rutiner inom området
Din profil

Vi söker dig som har en relevant utbildning med minst ett par års erfarenhet inom lön och löpande

redovisning, avstämningar samt skattedeklarationer. Vidare har du god vana av att arbeta i olika

system och du har goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics

NAV (Navision) är det meriterande. Då vi är ett internationellt företag och du kommer att arbeta över

landsgränser är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska, i både tal

och skrift. Franska är ett plus.

För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad, gillar att ta eget ansvar, utveckla rutiner, skapa mallar

och processer samtidigt som du är prestigelös, öppen i ditt sätt att vara och i samarbete med andra

samt kan rycka in där det behövs. Din handlingskraft och ditt orädda sätt gör att du får saker att

hända. Vår miljö är fartfylld och kreativ vilket ställer krav på att du är flexibel och har förmågan att

koordinera samt ha många bollar i luften samtidigt.

Din ansökan

Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 2 juni, 2017. Intervjuer och urval sker löpande. I den här rekryteringen samarbetar Zoundindustries med Brightby och frågor om tjänsten besvaras rekryteringskonsult Malena Windahl på 070-791 32 43 alternativt malena.windahl@brightby.se.

Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Ort
Stockholms stad
Anställning
Heltid
Yrkesområde
Ekonomi
Publicerad

3 dagar sedan

Sista ansökningsdag

löpande

Om företaget

Brightby är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi erbjuder våra medarbetare mentorskaps- och utbildningsprogram utöver spännande rekryteringar och konsultuppdrag. Vi hoppas att du har viljan och förmågan att bli en av Sveriges bästa ekonomikonsulter och söker din nästa utmaning hos oss.