Yallotrade söker en ny stjärna till kundsupporten

Yallotrade söker en ny stjärna till kundsupporten

Yallotrade hjälper försäkringsbolag att förbättra och effektivisera inlösen- och reparationsprocesserna av fordon och annat gods. Det innebär att vi levererar system och tjänster till försäkringsbolag, verkstäder och demonterare.

I vår kundsupport kommer du att arbeta nära och hjälpa försäkringsbolag, leasinbolag, verkstäder, demonterare och föräkringstagare. Till oss ringer man bland annat för att fråga hur systemet fungerar, värdet på en skadad bil, var en skadad bil finns, om betalningen kommit in, vad som krävs för att få samarbeta med oss. Det är vi på kundsupporten som svarar och löser de frågor och problem som dyker upp.

Vi söker dig som tycker om att arbeta med varierande kund- kontakter. För att lyckas i rollen så ska du tycka om att ha mångabollar i luften, hålla ordning på saker, vilja ta tag i och lösa problem och hitta lösningar.

Du måste prata och skriva flytande svenska samt gärna ha erfarenhet att arbeta i excel. Det är dessutom meriterande om du kan danska, tyska, andra språk eller om du har erfarenhet från bil- eller försäkringsbranschen.
Mer info
Kontaktperson MIkael Hellberg
Telefon 0734298147
Email Mejla MIkael Hellberg
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.yallotrade.com
Sista ansökningsdag 10 maj 2019 (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Yallotrade AB grundades i Stockholm 2006. Idag har vi kontor i Stockholm, Köpenhamn och Köln. Vi hjälper försäkringsbolag att förbättra och effektivisera inlösen- och reparationsprocesserna av fordon och annat gods. Vi anser att det är viktigt att tankarna om återvinning, hållbarhet och cirkulär ekonomi blir en naturlig del i hanteringen av skadade bilar. Vi gör det möjligt för försäkringsbolagen att förlänga livscykeln på bilar och därmed minska avtrycket på miljön. Mer om företaget hittar du på www.yallotrade.com