Administratör i internationell miljö

Administratör i internationell miljö

Om tjänsten

Är du både en flexibel och strukturerad administratör, samt brinner för service? Trivs du i en internationell miljö? Då kan denna tjänst vara något för dig. Vi på Arena Personal rekryterar nu en administratör till Wenner-Gren Stiftelserna i Stockholm city.

I rollen som Stiftelsernas ansikte utåt kommer du ha en omväxlande arbetsroll. Du kommer att arbeta i en internationell miljö där det ställs höga krav på att du kan hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt.

I rollen ingår bl.a.
  • ansvara för bokningar och kösystem av Stiftelsernas drygt 150 gästforskarbostäder
  • löpande uppdateringar i Stiftelsernas fastighets- och bokningssystem, samt uppföljning och statistik
  • hyresregistrering och fakturering
  • enklare ekonomiarbete (t ex kassaadministration, registrering av leverantörsfakturor)
  • ansvar för Stiftelsernas reception (via mail och telefon, samt över disk)
Tjänsten är på heltid under vardagar måndag till fredag kl 08:00-16:00 och din arbetsplats är i receptionen med samma öppettider. I organisationen finns totalt åtta anställda och du kommer i första hand att rapportera till husfrun.

Wenner-Gren Stiftelsernas syfte är att stödja internationellt vetenskapligt utbyte. Detta sker bl.a. genom att stiftelserna:
  • tillhandahåller gästforskarbostäder vid Wenner-Gren Center i Stockholm,
  • utdelar stipendier till svenska forskare som vill resa utomlands och till utländska forskare som vill komma till Sverige,
  • ger stöd till utländska gästföreläsare,
  • ordnar internationella symposier.
Läs gärna mer på hemsidan: www.swgc.org

Din profil

Eftersom du kommer att arbeta i en internationell miljö är det viktigt att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Vi tror att du som söker rollen har erfarenhet av administration samt har en positiv inställning till service. Du är en van datoranvändare av Office-paketet, och vill gärna lära dig nya IT-system inom fastighet och ekonomi. Stiftelserna arbetar med Strifast, HappyBooking och Visma.

Som person är du serviceinriktad, professionell och flexibel. Du är även ansvarsfull, organiserad och strukturerad, samt van att ha många olika arbetsuppgifter. Du ser det som en självklarhet att hjälpa till i stort som smått. Du är van att arbeta självständigt och ser lösningar där det behövs.

Arena Personal ansvarar för denna rekrytering och du blir direkt anställd hos Wenner-Gren Stiftelserna. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andreas Rudberg: andreas.rudberg@arenapersonal.com eller 072-186 34 85.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Andreas Rudberg
Telefon 0721863485
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Arena Personal
Sista ansökningsdag 31 maj 2019 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Arena Personal är en koncern i rekryterings- och bemanningsbranschen. Vår idé är att leverera rätt person, på rätt plats, till rätt pris och vid rätt tillfälle! Det unika ligger i vår inställning; vi hittar möjligheter där andra ser begränsningar. Ambition, engagemang och närhet är självklara egenskaper, men lägg där till en stor portion rutin och ett genuint ansvarstagande så har du ringat in oss