Receptionist med administrativa uppgifter som är redo för nästa utmaning sökes

Receptionist med administrativa uppgifter som är redo för nästa utmaning sökes

Om tjänsten

Brinner du för att ge god service till både kollegor och kunder, leverera hög kvalitet och möta nya människor? Trivs du i en internationell miljö? Då kan denna tjänst vara något för dig.
Vi på Arena Personal rekryterar nu en receptionist och bokningsansvarig till Wenner-Gren Stiftelserna i Stockholm city.

I rollen som receptionist med administrativa uppgifter kommer du att ha en omväxlande arbetsroll. Du är Stiftelsernas ansikte utåt och du kommer att arbeta i en internationell miljö där det ställs höga krav på att du skall kunna hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt.

I rollen ingår bl.a.
  • receptionistansvar för hyres- och hotellgäster via mail och telefon, samt över disk
  • sköta Stiftelsernas telefonväxel, besvara inkommande samtal samt koppla vidare
  • ansvara för bokningar av gästforskarbostäder och hotellrum
  • nyckelhantering, portkoder, kontakt med posthantering
  • uthyrning av garage samt förråd
  • hyresregistrering och fakturering
  • enklare ekonomiarbete (t ex kassaadministration, registrering av leverantörsfakturor)
  • löpande uppdateringar i fastighetsregistret resp hotellbokningssystemet, samt uppföljning och statistik
Tjänsten är på heltid under vardagar måndag till fredag och med arbetstider kl 08:00-16:00.
I organisationen finns totalt åtta anställda och du kommer i första hand att rapportera till husfrun.

Wenner-Gren Stiftelsernas syfte är att stödja internationellt vetenskapligt utbyte. Detta sker bl.a. genom att stiftelserna:
  • tillhandahåller gästforskarbostäder vid Wenner-Gren Center i Stockholm,
  • utdelar stipendier till svenska forskare som vill resa utomlands och till utländska forskare som vill komma till Sverige,
  • ger stöd till utländska gästföreläsare,
  • ordnar internationella symposier.
Läs gärna mer på hemsidan: www.swgc.org

Din profil

Eftersom du kommer att arbeta i en internationell miljö är det viktigt att du känner dig bekväm med engelska som koncernspråk. Dina kunskaper i svenska och engelska är flytande i tal och skrift.
Vi tror att du som söker den här rollen har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, och gärna från hotellbranschen. Du är en van datoranvändare av Office-paketet, och vill gärna lära dig ett elektroniskt fastighetssystem och ett elektroniskt hotellbokningssystem.
Du har tidigare stor erfarenhet från att arbeta brett inom administration.

Som person är du serviceinriktad och social samt professionell i din roll som företagets ansikte utåt. Du är även ansvarstagande, organiserad och strukturerad. Du är flexibel och van att ha många olika arbetsuppgifter. Du är prestigelös och ser det som en självklarhet att hjälpa till med olika uppgifter, stort som smått. Du är framåt och hittar lösningar för utveckling av arbetsuppgifterna.

Arena Personal ansvarar för denna rekrytering och du blir direkt anställd hos Wenner-Gren Stiftelserna. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andreas Rudberg: andreas.rudberg@arenapersonal.com eller 072-186 34 85.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Andreas Rudberg
Telefon 0721863485
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Arena Personal
Sista ansökningsdag 29 mars (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Arena Personal är en koncern i rekryterings- och bemanningsbranschen. Vår idé är att leverera rätt person, på rätt plats, till rätt pris och vid rätt tillfälle! Det unika ligger i vår inställning; vi hittar möjligheter där andra ser begränsningar. Ambition, engagemang och närhet är självklara egenskaper, men lägg där till en stor portion rutin och ett genuint ansvarstagande så har du ringat in oss