CFO till We ar(e) Group AB

CFO till We ar(e) Group AB



Om WAGAB
WAGAB är en ledande koncern bestående av sex dotterbolag med över 30 års erfarenhet av undertaksentreprenader. WAGAB förvärvades av Vestum i maj 2021. Vestum växer kontinuerligt genom förvärv av välskötta och lönsamma bolag där man tillsammans med ambitiösa entreprenörer utvecklar bolagen i syfte att driva lönsam tillväxt. Läs mer om Wagab och Vestum här: https://www.vestum.se/

Inom WAGAB koncernen ingår Allakustik Underbara Tak AB, Allakustik Underbara Tak GBG AB, Allakustik Underbara Tak SYD AB, Rönnmarks Undertak AB samt sen 2021 Takakustik i Stockholm AB och Skånemontage AB. WAGAB offererar och utför projekt på marknadens alla förekommande undertakstyper och installerar akustiktak åt bland annat byggföretag, restauranger, butiker, kontor, skolor, sjukhus, tågstationer, häkten och badhus. Med undertak och ljudabsorbenter blir arbetsmiljön avsevärt bättre då dessa fångar upp ljud och minimerar buller.

Uppdraget:
Vi söker en självständig och drivande CFO med erfarenhet från koncerner i tillväxt, som vill bidra till att skapa bästa förutsättningar för våra dotterbolag att blomstra på sina marknader. Du blir en nyckelperson som är med och såväl utformar denna nya roll tillsammans med VD och dels kontinuerligt utvecklar ett optimalt verksamhetsstöd för de olika affärsverksamheterna genom rätt verktyg och ett konsultativt förhållningssätt.

Detta gör du i fantastiska lokaler i Bromma i en företagskultur som präglas av nyfikenhet, öppenhet och en stark vilja att bidra och samverka för att nå nya höjder. I jobbet ingår självklart resor till dotterbolagens verksamheter i Sverige.

Övergripande arbetsuppgifter
  • Som en del av ledningsgruppen bidra till verksamhetens utveckling, vara ett starkt stöd till dotterbolagens vd:ar i ekonomiska frågor
  • Ytterst ansvarig för extern och intern redovisning, budget- och prognos, månads-kvartals-bokslut/ÅR.
  • Ansvara för utveckling av ekonomirapportering och -uppföljning.
  • Vara Koncernchef/VD behjälplig i strategiska frågor och bistå med rapporter, analyser, utredningar m.m.
  • Självständigt arbeta med ekonomiska och finansiella frågor såsom successiv vinstavräkning, lönsamhet, rörelsekapital, m.m.
  • Vara ansvarig och föredragande avseende ekonomi och rapportering gentemot styrelsen, ägare och finansiärer.
  • Vara ansvarig för bolagsformalia, bank- och bolagsjuridik.
Vem är du:
  • Flera års erfarenhet som controller/ekonomichef
  • Erfarenhet att utveckla ekonomi- och rapporteringsfunktioner, framtagande av nyckeltal och verktyg för analys
  • Erfarenhet av business controlling, inklusive prognostisering och uppföljning.
  • Erfarenhet av koncernrapportering och erfarenhet från att jobba med private equity-ägt bolag meriterande.
  • Erfarenhet från företagsmiljö i tillväxt och/eller varit igenom en fas med behov av att bygga strukturkapital och etablering av rutiner och processer för ekonomiavdelningen.
  • Du är van i rollen som bollplank till VD.
Du har en stark vilja av att utveckla verksamheten med fokus på ekonomistyrning, rapportering och uppföljning/styrning. Du har också en förmåga att förklara ekonomiska samband på ett pedagogiskt och engagerande sätt - du är affärsorienterad och coachande. Som person är du självständig och drivande med en förmåga att ligga steget före med ett mod att utmana och vilja till ständig förbättring. Du har hög integritet och är pålitlig samt noggrann. I ditt sätt är du prestigelös och ödmjuk med en god social kompetens.

Har du frågor kontakta Signposts rekryteringskonsulter Fredrika Schartau 070 510 71 30 eller Anna Rydbacken 070 981 58 73. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 7 juni - välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller, Ekonomichef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Signpost
Sista ansökningsdag 8 juni 2022 (13 dagar kvar)