Produktspecialist till OKQ8

Produktspecialist till OKQ8

OKQ8 är ett av Sveriges största drivmedelsföretag och vi drivs av att engagera oss i våra kunder och medarbetare. För oss är det en prioritet att alltid leverera förstklassig service i frågor gällande smörjmedel och bränslen för att möta kundernas behov. Är du en fordonsintresserad servicemänniska som älskar att ta del av ny kunskap inom teknik? Fortsätt läs!

Vi söker just nu en Produktspecialist som har erfarenhet av arbete med maskiner eller fordon och som motiveras av service. Du kommer tillsammans med andra specialister tillhöra vårt team Technical Service & Products.

Avdelningen har till uppgift att ge interna och externa kunder produktteknisk service och utbildning samt optimera vårt produktsortiment utifrån marknadens förväntningar. Avdelningen upprätthåller produktteknisk kompetens inom OKQ8; s smörjmedel och bränslen. Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i våra fina kontorslokaler på Sveavägen i Stockholm.

Arbetsuppgifter
  • Per telefon och mail besvara frågor från OKQ8:s kunder gällande smörjmedel och bränslen
  • Reklamationshantering samt beställning och tolkning av analysresultat.
  • Rådgivning, säljstöd och framtagande av informationsmaterial både internt och till externa kunder.
  • Arbeta med OKQ8 Scandinavias nuvarande och framtida produktsortiment på smörjmedel
  • Samarbete med företagets marknadsföringsavdelning, säljare, logistik samt kundservice
  • Säkerställa att teknisk information, tabeller, rekommendationer m.m. som riktas både internt och externt är uppdaterade
  • Kommunikation med Q8s forskningslaboratorium i Holland
Vi söker
Vi söker dig som är i början av din karriär och vill utveckla din tekniska kunskap! Har du en ingenjörsutbildning inom maskin eller fordon är detta meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet från att praktiskt ha arbetat med maskiner eller fordon. Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska samt är van att arbeta i många olika system. Eftersom en stor del av tjänsten innefattar kontakt med kunder över telefon ser vi att du trivs med denna typ av arbetsuppgifter samt är en konsulterande och serviceinriktad person.

Vidare har du ett genuint intresse för teknik, gärna fordon. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är noggrann, uppgiftsinriktad och strukturerad. Vidare ser vi att du är kommunikativ och social eftersom arbetet innefattar mycket samarbeten, både externa och interna. Du är även en person som kan fatta egna beslut och har förmågan att prioritera.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 3 november 2019. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Du kan även enkelt ansöka med din LinkedIn profil som CV. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Julia Winberg, 073 527 09 05

Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder
Livet med OKQ8 Scandinavia
  • Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
  • Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
  • Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Om arbetsgivaren

OKQ8 Scandinavia utgörs av OKQ8 i Sverige och Q8 i Danmark och är ett av Skandinaviens största drivmedelsbolag. Vi är en engagerad, kundorienterad och hållbarhetsfokuserad organisation med cirka 5000 anställda. Vi arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga drivmedel och produkter, att minska ojämlikhet och att bidra till hållbara städer och samhällen. Våra medarbetare vet att varje individuell insats bidrar till att vi tillsammans kan göra skillnad. Vi strävar efter att vara nära affären och skapa ständiga förbättringar genom enkelhet och välinformerade beslut. Med cirka 1000 servicestationer i Skandinavien, vår egen bank och ett av marknadens starkaste företagserbjudanden tillhandahåller vi produkter och tjänster för människor i rörelse – nu och i framtiden.