Upsales Specialist med digitala drivkrafter!

Upsales Specialist med digitala drivkrafter!

Är du kollegan som alltid hittar affärsmöjligheter hos befintliga kunder och som är fenomenal på strukturera och följa upp säljprocesser? Triggas du dessutom av tanken på att få stötta företag i deras resa mot att bli mer digitala i sin arbetsvardag? Då kan detta vara rätt roll för dig! Vi söker nu en framåtlutad Upsales Specialist till vårt kontor på Kungsholmen i Stockholm.

Visma Software AB är ett bolag inom den framgångsrika Vismakoncernen. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vi erbjuder affärssystemen Visma Business, Visma Control, Visma PX, Visma.net, Visma TransPA och Visma Severa. Vi är totalt cirka 130 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Munkedal.

Om rollen Visma Software utvecklar och säljer marknadsledande mjukvara som digitaliserar och automatiserar våra kunders affärskritiska processer. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business - och det är här du kommer in i bilden.

I rollen som Upsales Specialist är ditt uppdrag att driva och följa upp vår tilläggsförsäljning hos befintliga kunder. Till våra affärssystem erbjuder vi en rad smarta tilläggslösningar, exempelvis: Visma Insikt (BI), Visma e-faktura (elektronisk fakturering) och Visma Auto-tjänster (automatiserade betalningstransaktioner). Din roll är att, tillsammans med seniora säljare, konsulter, marknad och produktchefer, driva försäljning av dessa lösningar hos våra kunder. Du ansvarar för att projektleda och följa upp pågående säljprocesser och kampanjer från start till slut. Som Upsales Specialist kommer du även ha direktkontakt med våra kunder för att boka möten kring våra tilläggsprodukter. Därmed stöttar du Visma Softwares affärsmål samtidigt som du hjälper våra kunder att bli mer digitala och jobba ännu mer effektivt med våra affärssystem. I rollen ingår även att följa upp webbinars, avtal, licensadministration och säkerställa att vi jobbar smart och effektivt med vårt CRM-system (SuperOffice).

Detta är en helt ny roll hos oss. Utöver dessa övergripande mål kommer du därmed få möjlighet att forma rollen utifrån dina styrkor och identifiera andra viktiga områden som driver affärsutvecklingen hos våra befintliga kunder framåt.

Vad erbjuder vi dig? Hos oss kliver du direkt in i en spännande förändringsresa som medför möjligheter att självständigt påverka processer, rutiner och arbetssätt. Du får chans att sätta din egen prägel på rollen och utvecklas till en intern specialist inom upsales. Du jobbar nära seniora säljare och Key Account Managers som stöttar dig i din utveckling. Visma är en starkt växande och lönsam IT-koncern - för rätt person med rätt drivkraft finns därmed stora framtida karriärmöjligheter. Kanske vill du på sikt vidareutvecklas inom exempelvis Key Account Management, affärsutveckling, konsultation, marknadsföring, projektledning eller andra områden hos oss?

På Visma Software råder en vänlig och öppen kultur med högt i tak. Hos oss får varje medarbetare utrymme att initiera nya lösningar och vara delaktig i bolagets utveckling. Vårt bolag kännetecknas av en stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor och fina förmåner. Vad sägs om exempelvis privat sjukvårdsförsäkring, kollektivavtal och semesterlägenheter i Chamonix och Marbella?

Vem söker vi? Vi tror att du har påbörjat din karriär och är redo att ta nästa steg. I denna roll är vi mest intresserade av din potential och dina drivkrafter, men har du tidigare jobbat med försäljning, presales, affärsutveckling eller marknadsföring inom IT är det såklart en merit. Vidare ser vi gärna att du har utbildning inom ekonomi/ sälj/ marknadsföring alternativt har förvärvat samma kompetens på annat sätt.

För att lyckas och trivas i rollen bör du vara en strukturerad person som ser nyttan av att ha ordning och reda i säljprocessens alla steg. Du drivs av affärsutveckling och av att nå högt uppsatta mål. Du är förtroendeingivande, jordnära och förstår vikten av att bygga långsiktiga kundrelationer. Du gillar att blicka framåt och triggas av de möjligheter och utmaningar som kommer med ökad digitalisering och automatisering av traditionella ekonomiprocesser. Vi ser även att du är en vänlig och prestigelös lagspelare som inte tvekar att omprioritera och ställa upp för dina kollegor när det behövs.

Ansökan
Du söker tjänsten genom det länkade ansökningsformuläret. Bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil, personligt brev är frivilligt. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Lena Hesselberg, KAM: 070-298 27 24 alternativt Emma Blomberg, HR Manager: 070-313 7164.

Om Vismakoncernen Visma är en av Nordens snabbast växande IT-koncerner. Vårt främsta mål är att göra våra kunder mer effektiva. Genom marknadsledande mjukvara och IT-konsulttjänster digitaliserar och automatiserar vi affärsprocesser för 7600.000 företagskunder. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande. På Visma är vi stolta över alla våra duktiga och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar - Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 juni (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 760 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 300 000 använder Visma som hostingpartner. Koncernen har 6 700 anställda och omsatte 9 300 miljoner norska kronor 2017.