Business Analyst till HRM-system!

Business Analyst till HRM-system!

Är du en fena på att förstå kundens behov och omvandla dessa till tydliga systemkrav? Har du ett innovativt tankesätt och är är duktig på struktur och att kommunicera med olika stakeholders? Har du samtidigt intresse och kunskap inom HRM-system?

Då får du inte missa chansen att söka tjänsten som Business Analyst hos oss!

I rollen som Business Analyst hos oss kommer att arbeta tätt ihop med utvecklare, testare, produktägare och produktchef i ett agilt utvecklingsteam i en internationell miljö, baserade i Sverige och Baltikum. I linje med Vismas produktstrategi arbetar vi aktivt för att leverera våra produkter i molnbaserade lösningar genom hela kedjan från krav till produktion.

Om tjänsten

Som Business Analyst jobbar du med ta fram nya funktioner inom vår produktportfölj där du översätter marknadstrender, vår egna innovation och kundernas krav på utveckling. Du har således ett ansvar för att våra lösningar stämmer överens med marknadens nuvarande - och kommande behov.

I ditt arbete bygger du tillsammans med teamen upp en gemensam kompetens om såväl vår domän som produkt och arbetar med att öka förståelsen för marknadens och våra kunders behov nu och i framtiden.

Vi ser framför oss att du vill göra skillnad för vår produkt, lägger stor vikt vid användbarhet och har en förmåga att se helheten i produkten. Vi ser även att du inte är rädd för att komma med nya idéer för hållbara lösningar i linje med produktens roadmap och att samtidigt värnar om kvalité.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Förstå kundens behov och ta fram krav för att kunna omsätta behoven till en lösning.
  • Läsa avtal och kravspecifikationer och utifrån detta utreda, analysera och ta beslut om utvecklingsåtgärd.
  • Beskriva hur en ändring eller en nyutveckling av en process skall se ut, dvs skriva intern kravspecifikation till utvecklare och kommunicera med andra stakeholders.
  • Föreslå prioritering och beräkna tidsåtgång av utvecklingsärenden baserat på kundkrav, strategier och lagändringar
  • Kvalitetssäkra, testa och följa upp produktutvecklingen
  • Bevaka förändringar av avtal och ändrade uppgifter till myndigheter för pension, statistik och bank.
Erfarenhet

Vi söker dig som har erfarenhet av agil produktutveckling och kan översätta affärskrav till en nivå som är tydlig och lättförståelig för ett utvecklingsteam.

Du behöver ha ett självständigt driv att föra ditt arbete framåt och vi ser gärna att du är van med liknande arbetsuppgifter för att på ett strukturerat sätt kunna kommunicera till olika intressenter.

Vi ser även att du har relevant högskole-/universitetetsexamen inom exempelvis lön/ekonomi/ IT eller motsvarande kunskaper samt kommunicerar på både engelska och svenska.
  • Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som Business Analyst, helst inom administrativa system med fokus på lön och verksamhetsprocesser.
  • Du har förmåga och erfarenhet av metoder/modeller för att förstå kundens verksamhetsflöden och -krav, och kan översätta dessa till systemkrav i utvecklingsarbetet.
Följande är mycket meriterande:
  • Erfarenhet inom HRM-system
  • Erfarenhet och god kunskap i applikationen Vismas lönesystem Personec P
Vem söker vi?

Som person ser vi att du är team fokuserad, strukturerad i ditt arbetssätt samt har en förmåga att inspirera och kommunicera ditt budskap till olika målgrupper. Som person är du också positiv, noggrann och ansvarsfull. Du trivs med problemlösning och att arbeta med andra, tycker om att skapa ordning i komplexitet och vågar utmana dig själv och dina kollegor för att uppnå bra resultat.

Vad erbjuder vi?

Hos oss jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.

Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.

Din placering är flexibel utifrån våra Vismakontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Skellefteå, Växjö eller Ängelholm.

Ansökan

Du söker tjänsten via länken. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer från och med mitten av augusti. Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Niklas Lundberg, Group Manager, Personec P: niklas.lundberg2@visma.com

Vill du veta mer om Visma PubliTech?

Visma PubliTech ingår i Nordens största IT-koncern. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för framförallt offentlig sektor. Vår produktportfölj rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Affärslösningar, Medvind och Visma Sesam. På våra olika kontor i Sverige arbetar ca 200 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att skapa möjligheter för en digital offentlig sektor i världsklass.

Här kan du få en glimt av vilka Visma är: Make progress happen

Välkommen med din ansökan!

Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/
Mer info

Om arbetsgivaren

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 12 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 741 miljoner euro under 2020 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.