Customer Success Manager till Visma Commerce

Customer Success Manager till Visma Commerce

Ledarskap och kundkontakt - är det ord som klingar positivt i dina öron? Perfekt, fortsätt läs!

Vi söker nu en entusiasmerande Customer Success Manager till vårt Customer Success-team som består av Support Operators och Service Managers stationerade i Stockholm, Linköping och Riga. Du välkomnas till vårt ljusa kontor i Stockholm Lindhagen.

Om tjänsten
Som Customer Success Manager är du en av flera chefer inom vår Customer Success organisation och rapporterar till Customer Success Director.

Du leder arbetet för det team som du har direkt personalansvar för med kundnöjdhet som ledstjärna för att göra våra kunder mer framgångsrika. I Stockholm och Riga har du ca 11 st direktrapporterande och i Linköping leder du Team Manager Customer Success som i sin tur har ca 14 st medarbetare.

I rollen ansvarar du för att driva de förändringar och målsättningar som vi tillsammans tar fram i vår årliga verksamhetsplan i linje med företagets mål och strategi. Vidare innebär rollen att:
  • Ha kontakt med kunder och interna stakeholders för att främja kundnöjdheten
  • Medverka i ledningsgruppsmöten med övriga chefer inom Customer Success
  • Direkt personalansvar - utveckla dina medarbetare, sätta mål och lön

Din ansökan

Skicka in din ansökan bestående av CV och ett personligt brev. Urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2 februari 2020. Läs om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/. Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta rekryterande chef Jessika Landén tfn: +4610 141 32 83.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Support Manager, IT-support, systemvetare, Servicedesk, leverantörsintegration, inköp, upphandling, integration

Din profil
Vi söker dig med högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Erfarenhetsmässigt ser vi att du har haft relevant ledarroll i en support- eller serviceorganisation. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från ITIL, affärssystem och molntjänster. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i rollen är du trygg i din ledarroll och genom ditt engagemang bidrar du till nöjda medarbetare, hög servicenivå och nöjda kunder. Du har ett situationsanpassat och närvarande ledarskap där du involverar dina medarbetare och driver teamet framåt på ett engagerat och motiverande sätt. Vidare ser vi att du har en god problemlösningsförmåga och har lätt för att prioritera bland uppgifter.

We offer: Varför Visma Commerce?
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med professionella medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda och utveckling. Vi är ett lönsamt företag med en stark tillväxt och möjligheterna för personlig utveckling och påverkan är stora.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Övrigt
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 2 feb 2020 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Visma Commerce är en ledande leverantör inom Norden och hjälper både köpare och säljare att göra bättre affärer och effektivisera upphandlings-, inköps- och anbudsprocesser. I dagsläget levererar vi tjänster till mer än 10 000 kunder över hela Norden med utgångspunkt i Sverige, där vår utveckling, support och ledning finns. Vi har kunder i alla storlekar och branscher och är ett företag med tydligt tillväxtfokus med ca 100 anställda och kontor i Stockholm, Linköping, Göteborg och Halmstad. För att läsa mer om vårt erbjudande, www.visma.se/commerce/ och för att läsa mer om Visma som koncern, www.visma.com.