Lönespecialist till Centric

Lönespecialist till Centric

En lönespecialist sökes nu till vårt fantastiska löneteam på Centric. Vi har en härlig puls där det aldrig är tungt någonstans och nu söker vi dig som är lönespecialist / löneadministratör och som vill vara med i vår tillväxt. Som lönespecialist / löneadministratör på Centric får du vara med i ett bolag som har ett grymt driv framåt, vi har humor, skrattar mycket och framförallt - som lönespecialist på Centrics löneavdelning, är du och vi en lika stor del av företaget som alla andra avdelningar och med korta beslutsvägar har vi alltid goda möjligheter att vara med och påverka.

Om rollen

Som lönespecialist på Centric arbetar du i ett team på 4 personer som gemensamt sköter både svenska och norska tjänstemanna- och konsultlöner i form av tim- och månadslöner. Tillsammans arbetar vi med hela löneprocessen från ax till limpa och under våren går vi in i ett systembyte från Hogia som vi arbetar i nu, till HRM som blir vårt nya system. Om du är intresserad av systemfrågor kanske du vill vara deltagande i detta projekt? Vi är ett växande bolag där mycket händer och du kommer få många chanser till utveckling och spännande händelser.

Hos oss passar du som uppskattar prestigelöshet, hjälpsamhet och arbetsglädje. Vi är en härlig grupp som hjälps åt och driver gemensamt vårt arbete framåt.

I din roll förekommer vidare bland annat följande uppgifter:
  • Löneadministration
  • Hantering och kontroll av löner, reseräkningar, tidrapporter
  • Supporta i löneärenden
  • Statistik
  • Rapportering
  • Avstämningar
Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning inom lön och därefter skaffat relevant arbetslivserfarenhet på löneavdelning eller på en lönebyrå. Du tycker om det breda arbetet med lön. Som person är du drivande och ansvarsfull och trivs med att jobba i ett team där vi samarbetar mycket. Du talar och skriver svenska eller norska flytande.

Ansökan

I denna rekrytering har vi valt att samarbete med Valegro. Ansvarig rekryterare är Erika Klatzkow, tel. 0704-121950. Mailadress: erika.klatzkow@valegro.se. Tveka inte att skicka din ansökan snarast då vi jobbar löpande med denna rekrytering.

Valegro är ett nischat bolag som rekryterar och hyr ut konsulter inom ekonomi, finans sälj och management samt konsulterar i organisationsfrågor. Med över 20 års erfarenhet av branschen har vi byggt upp ett stort nätverk av kandidater, konsulter och kunder. Vi hjälper även våra kunder i strategiska frågor kring försäljning och ledarskap.För oss är långsiktighet och förtroende viktigt. I våra uppdrag har vi alltid kunden och kandidatens bästa för våra ögon och vi gör allt för att du som kund och kandidat ska känna dig trygg med vår kompetens, styrka i leverans och att vi har förstått ditt behov. Våra kunder och kandidater värdesätter vårt engagemang och den personliga service vi ger.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 mars 2020 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Centric är ett IT-företag med över 900 konsulter på 9 orter i Norden. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen. Vi sitter i moderna lokaler centralt i Sundbyberg.

Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie. Läs mer om oss på www.centric.eu.