Kundcentermedarbetare

Kundcentermedarbetare

Vad kan Trygghetsstiftelsen erbjuda dig?
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med i ett trevligt gäng där du kommer att bidra till att fortsätta utveckla rutiner, arbetssätt och system för Kundcenter. Vi erbjuder bra anställningsförmåner och vi sitter i trevliga lokaler mitt i Stockholm city.

Hur ser en vanlig dag ut?
I Kundcenter är du ambassadör för Trygghetsstiftelsen och är vårt ansikte utåt. Du svarar på frågor om större delen av vårt verksamhetsfält och vårt mål är att säkerställa att så många samtal som möjligt ska besvaras redan i första instans.

I uppdraget ingår även administrativa uppgifter som att utveckla rutinbeskrivningar och standardsvar, att uppdatera intranät och kundsidor samt allt arbete med organisationens telefoni. Du samarbetar tätt både med gruppen samt med dina övriga kollegor inom Trygghetsstiftelsen för att skapa en bra upplevelse för våra kunder och kollegor.

Du kommer att använda Lime CRM och Telia Touchpoint Plus som dina främsta tekniska verktyg.

Vem söker vi?
Du är serviceinriktad och har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är bra på att samarbeta samt är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från olika branscher. Tidigare erfarenhet från kundtjänst eller liknande med telefon som verktyg är viktigt då du behöver ha förmågan att kombinera inkommande samtal med övriga arbetsuppgifter. God förmåga att bemöta olika personligheter är viktigt då samtalet är ditt primära arbetsverktyg.

Dina kunskaper i svenska och engelska är goda både i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet och du behöver vara intresserad av ny teknik då våra arbetsuppgifter ständigt växlar.

Vilka är Trygghetsstiftelsen?
Trygghetsstiftelsen är omställningsorganisationen inom det statliga avtalsområdet. När en statsanställd blir uppsagd på grund av arbetsbrist eller när en anställd vars tidsbegränsade anställning löper ut är det Trygghetsstiftelsens uppgift att så långt som möjligt skapa förutsättningar för att hen så snart som möjligt ska finna ett nytt arbete eller annan sysselsättning.

Vårt stöd är individinriktat och utgår ifrån arbetslinjen. Stiftelsen erbjuder även öppna aktiviteter för lokala parter i syfte att inspirera och stimulera till en proaktiv och långsiktig planering för de lokala omställningsmedlen.

Stiftelsen bildades av parterna på den statliga arbetsmarknaden 1990 och vårt stöd erbjuds till statligt anställda på myndigheter, universitet och högskolor.

Drygt 112 000 personer har hittills omfattats av stiftelsens stöd och antalet anmälda kunder de senaste tre åren har legat på drygt 2 200 personer per år. Organisationen har drygt 40 anställda, med kontor i Göteborg, Malmö och Stockholm, Läs mer om oss på www.tsn.se

Nyfiken på att veta mer?
Trygghetsstiftelsen sitter i fina lokaler på Regeringsgatan 67.
För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av The Pace
Sista ansökningsdag 25 okt 2020 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom business administration och tillsätter bl a roller som administrativ chef, VD-assistent, Office Manager, sälj-, jurist- och kontorsassistent. Här finns även ett stort nätverk av exekutiva assistenter som du också kan anlita virtuellt.