Kundansvarig till Large Account Service

Kundansvarig till Large Account Service

Large Account Service är en del av Tre Företag och vi har i uppdrag att supportera Tres största företagskunder. Du kommer ingå i ett team med två Service Managers och fyra Kundansvariga, som tillsammans har visionen att bibehålla och utveckla affären där kundens och Tres bästa står i fokus. Öppenhet och samarbete är något som vi värdesätter högt. Just nu söker vi 2 st nya kollegor för två längre vikariat.

Som Kundansvarig har du det övergripande drift- och förvaltningsansvaret för ett 20-tal större företagskunder. Utöver att förvalta din egen kundportfölj så supporterar du och dina kollegor övriga storkunder i deras dagliga ärenden. Ditt huvuduppdrag är att säkerställa att vi levererar den servicenivå som överenskommits i avtal med kund. Detta gör du genom att löpande besvara kundens driftsfrågor via mail och telefon, hålla regelbundna driftstatusmöten med kunden, koordinera och rapportera eskaleringar utförda av kunden, samt ta fram statistiska rapporter till kund.

Du kommer att arbeta mycket proaktivt och ge kunden förslag för att optimera aktuell kommunikationslösning, utveckla och underhålla rutiner för att på bästa sätt, samt att möta kundens behov och bevaka förändringar inom Tre som kan ha påverkan på kunden och omvänt.

Vi söker dig som:
  • Har en personlig mognad, som har en förmåga att ta olika typer av personligheter
  • Känner dig bekväm i det personliga mötet, då du kommer att vara med och bjuda in till egna kundmöten
  • Är driven, lösningsfokuserad, strukturerad och tar egna initiativ och alltid engagerad i det du tar dig an
  • Vill och kan bygga broar internt med olika avdelningar och kunna skapa och bibehålla en god relation till dina kunder
  • Kan sälja in dig som kontaktperson och vårt serviceutbud till våra kunder
  • Du bör ha en teknisk förståelse och grundläggande kunskaper i Excel
Som person är du en skicklig relationsbyggare som har lätt för att samarbeta samt skapa förtroende gentemot både kunder och kollegor. Vi tror att du kan leverera service i världsklass. Du är duktig på att kommunicera i både tal och skrift på ett professionellt och informativt sätt. Då en del av kommunikationen med våra företagskunder sker på engelska är det viktigt att du känner dig bekväm i språket.

Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en chans att utveckla ditt affärssinne och en möjlighet att bygga ett professionellt nätverk. Du har stor påverkan på ditt arbetssätt och därmed får du chans att utveckla din strukturella förmåga. Hos oss får du verkligen utmana dig själv och rollen erbjuder mycket frihet under ansvar.

Arbetsklimatet på Tre präglas av öppenhet och samarbete vilket förutsätter att du är en flexibel och prestigelös person med god social kompetens. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glada och drivna medarbetare. Vi sitter i nya lokaler vid Globen och för åttonde året i rad har vi dessutom vunnit topplacering i Great Place to Work.

Önskat startdatum för båda vikariaten är 9 augusti.

Sista ansökningsdag är den 30 maj men intervjuer sker löpande och båda tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor gällande tjänsten så är du välkommen att ta kontakt med rekryterande chef Linda Cederhierta på mail: linda.cederhierta@tre.se

Varmt välkommen med din ansökan senast 30/5!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Sista ansökningsdag 30 maj 2021 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till Tre.