Transcom Nordics söker Försäljningsansvarig/Säljare

Transcom Nordics söker Försäljningsansvarig/Säljare

Motiveras du av att hamna i en roll med god potential att utöka kundkretsen? Transcom Nordics söker nu en Försäljningsansvarig/Säljare med fokus på att identifiera nya kunder tillsammans med ett ansvar för hela säljprocessen, från start till signerat avtal.

I rollen ingår du i den nordiska ledningsgruppen och rapporterar till General Manager Nordics.

Om tjänsten

Som Försäljningsansvarig/Säljare har du en central roll i att att kartlägga företagets nya affärsmöjligheter och arbeta med det nordiska försäljningsarbetet. Rollen innebär bland annat att prospektera fram bra leads, samt väcka intresse hos stakeholders inom organisationen.

Övergripande arbetsuppgifter inkluderar:
  • Ansvarig för nykundsförsäljningen inom Norden
  • Driva försäljningsaktiviteter för att kategorisera nya affärsmöjligheter inklusive försäljningssamtal, marknadsföringsevent, online- försäljningskanaler etc
  • Utveckla en grundlig förståelse för kundernas kortsiktiga och långsiktiga behov genom diskussioner med befintliga och potentiella kunder
  • Undersöka och bedöma prospekt för att sedan kunna presentera det bästa förslaget för den potentiella kunden
  • Samarbeta internt med andra funktioner för att skapa en optimal försäljningsstrategi som ligger till grund för att uppfylla kundernas förväntningar
  • Förse övrig organisation med relevant kund- och marknadsinformation
  • Underhålla och uppdatera CRM-systemet
  • Bidra till den globala säljorganisationen genom att dela med sig av relevanta erfarenheter
Är det här du?

För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har en gedigen förståelse och erfarenhet från säljprocessen inom B2B. Vi efterfrågar dig med minst 3 års erfarenhet från en liknande position i en global organisation. Vana av att arbeta med komplexa försäljningsprocesser där flera nyckelpersoner är involverade är av stor vikt, liksom erfarenhet från B2B-försäljning gärna relaterat till outsourcing och serviceförsäljning.

Har du en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi eller motsvarande är det meriterade men inget krav. Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både skrift och tal.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är kommunikativ och vågar bryta ny mark. Du tror på din egen förmåga, är målinriktad och har en positiv och pragmatisk utgångspunkt i det du tar dig an. Du har en god försäljnings- och presentationsförmåga och motiveras av chansen att få utforska nya möjligheter.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Transcom Nordics med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Susanna Hörler eller Christian Smith på 08-120 50 400. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: Försäljningsansvarig, säljare, nykund, AM, KAM, Outsourcing, B2B
Mer info
Kontaktperson Susanna Hörler
Telefon 08-120 50 420
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Level Recruitment
Sista ansökningsdag 12 sept (358 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet. Vi levererar lösningar inom kundtjänst, försäljning och teknisk support genom vårt omfattande nätverk med 29 000 anställda placerade i våra 45 kontaktcenter i 20 länder. Sedan 2017 ägs Transcom av Altor AB.