Kundtjänsthandläggare

Kundtjänsthandläggare

Förarprov ansvarar för att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Vår verksamhet ska bidra till trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. Vi på Förarprov har ett stort antal kundkontakter och är ofta kundens första kontakt med en myndighet. Förarprov är en enhet i Trafikverket och har cirka 450 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.
Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter
Trafikverket Förarprov i Stockholm city söker nu flera kundtjänsthandläggare till vår- och sommarsäsongen.

I rollen som kundtjänsthandläggare kommer du att vara Förarprovs ansikte utåt i mötet med våra kunder. Dina huvudarbetsuppgifter är tidsbokning av kunskaps-, kör- och yrkestrafikprov i Förarprovs kundtjänst.

Du har en viktig roll i arbetet med vårt kundlöfte. Våra kunder ska alltid känna sig välkomna, få tydlig information och få de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. För att kunna leva upp till kundlöftet är två viktiga delar av arbetet på Förarprov bemötande och tydlig information. Det kan även förekomma arbete i reception med bland annat fotografering i samband med körkortsförnyelse och prov. Du kommer tillsammans med dina medarbetare att arbeta mot kontorets mål och arbetet sker periodvis i högt tempo. Arbetsdagarna sker enligt ett fastlagt schema måndag till fredag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
  • har erfarenhet av service- och/eller kundtjänstarbete
  • har goda kunskaper i Officepaketet
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du
  • behärskar ytterligare språk, förutom svenska och engelska.
Trafikverket Förarprov arbetar med ständiga förbättringar och där kunden alltid har en central roll. Dina personliga egenskaper värderas högt. Att ge kunden ett bemötande som präglas av respekt, närvaro, förståelse och flexibilitet är ett måste och med de egenskaperna har du en mycket viktig roll. Du kommer också att vara vårt ansikte utåt vilket innebär att du måste vara utåtriktad, stresstålig, noggrann och ha förmåga att självständigt kunna ta beslut inom ditt ansvarsområde.

Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2019-01-28

Upplysningar

Rekryterande chef Lars Hoffman
0101239852

SACO Viktoria Andersson
0101231176

ST Ola Längkvist
0101243289

SEKO Mats Hamberg
0101240523
Mer info
Kontaktperson Lars Hoffman
Telefon 0101239852
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 jan (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Resor och transporter är en stor del av Trafikverkets vardag. Vi arbetar varje dag, dygnet runt, för att det ska fungera. Vi bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Tillsammans med andra aktörer kan vi underlätta livet i hela Sverige. Vi är en stor organisation med många olika verksamhetsområden och arbetsuppgifter. Här finns över 150 olika yrken och en stor intern arbetsmarknad. Detta gör att vi kan erbjuda dig goda möjligheter att utvecklas.