Kundtjänsthandläggare Förarprov City

Kundtjänsthandläggare Förarprov City

Förarprov ansvarar för att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Vår verksamhet ska bidra till trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. Vi på Förarprov har ett stort antal kundkontakter och är ofta kundens första kontakt med en myndighet. Förarprov är en enhet i Trafikverket och har cirka 450 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.
Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter
Till Förarprovskontoret i Stockholm City söker vi nu kundtjänsthandläggare.

Du kommer att vara Förarprovs ansikte utåt och möta våra kunder i receptionen och i den nationella kundtjänsten. I arbetsuppgifterna ingår det att förrätta kunskapsprov både i grupp och individuellt, ibland med tolk. I samband med kunskapsproven genomför du ID-kontroller. Du hjälper även våra kunder vid fotografering för körkort och svarar på frågor rörande bestämmelser om förarprov mm.

Som kundtjänsthandläggare möter du många olika kunder varje dag och ett professionellt kundbemötande är avgörande för att ge kunden bra förutsättningar. Du arbetar enligt lagd schema.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
  • har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som vi i kombination med arbetslivserfarenhet bedömer som likvärdig
  • är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
  • har B-körkort
  • har flerårig erfarenhet av arbete i kundtjänst och reception inom en myndighet
  • har goda kunskaper i Officepaketet
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
Du som person
  • har god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt
  • har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt sätt samt är respektfull och anpassar din kommunikation till mottagaren.
  • arbetar självständigt, ser vad som behöver göras och agerar därefter.
Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2019-04-30

Upplysningar

Rekryterande chef Susanna Larsson
0101235042

SACO Viktoria Andersson
0101231176

ST Ola Längkvist
0101243289

SEKO Mats Hamberg
0101240523

Rekryterande chef Ulrika Åsberg
0101233056
Mer info
Kontaktperson Susanna Larsson
Telefon 0101235042
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 apr 2019 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Resor och transporter är en stor del av Trafikverkets vardag. Vi arbetar varje dag, dygnet runt, för att det ska fungera. Vi bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Tillsammans med andra aktörer kan vi underlätta livet i hela Sverige. Vi är en stor organisation med många olika verksamhetsområden och arbetsuppgifter. Här finns över 150 olika yrken och en stor intern arbetsmarknad. Detta gör att vi kan erbjuda dig goda möjligheter att utvecklas.